Peugeot 806: distributie

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi

Waar staan de merktekens van de distributie of moeten er pennetjes gestoken ?
Heeft iemand een tekening van de distributie stand?

delange 744

Geplaatst door delange 744 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 806? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Geert,

Zie :

[url=http://img97.imageshack.us/i/99833625.pn...][img]http://img97.imageshack.us/img97/9430/99...[/img][/url]

Gr Stefan

delange 744 (0), 14 jaar geleden

merci alle twee, zou het kunnen dat de motor slecht loopt omdat de pouli op de krukas is kapot gegaan

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Die beginnen dan meestal lawaai te maken.........

delange 744 (0), 14 jaar geleden

De krukas poulie is erafgebroken en de motor rookte en draaide onregelmatig en plofte soms ,kan het zijn dat de distributie vergaan is of omdat de poulie er af is?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Geert,

Controleer de timing van de riem even..

delange 744 (0), 14 jaar geleden

welke afmetingen hebben de pinnen voor de nokkenas en de krukas voor de distributie juist te zetten .
Alvast bedankt

delange 744 (0), 14 jaar geleden

Stefan 84
ik ben terug bezig aan mijn 806 ,ik heb de krukas juist gezet maaraan de stand van het nokkenastandwiel kan ik niet goed volgen (volgens jou afbeelding steken er zotezien 2 pennekes in ). De motor draaid maar loopt onrustig als je gas geeft tot 2000 toeren dan draaid deze goed, hoe kan ik de distributie goed zetten zonder zo een afstelsetje?
mvg geert

delange 744 (0), 14 jaar geleden

Hoe het nokkenastandwiel juist zetten bij een 2.0 hdi motor

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Borgpen krukas erin, borgpen nokkenas hoort in de uitsparing ( soort U vormige uitsparing in de flens) en gat in cilinderkop beetje achterzijde beneden. De 3 boutjes waarmee het nokkenas-tandwiel vast zit op de flens moet je zover oplossen dat het tandwiel vrij kan draaien op de flens. Distributie riem opleggen met stand van nokkenas tandwiel helemaal naar voren gedraait (rechtsom) totdat het tandwiel tegen aanslag van de boutjes zit. Als distributieriem gemonteerd zit, span je de riem m.b.v. de spanner en moet stand van het nokkenas tandwiel ongeveer in het midden van de sleufgaten komen te zitten. De boutjes mogen in ieder geval niet op het uiterste van de sleufgaten komen te zetten.
Als dit goed staat, draai je de 3 boutjes van nokkenas tandwiel vast, verwijder je de pennen en draait de motor een paar keer rond op de krukas bout en controleer je daarna of de afstelling klopt.

Succes!

delange 744 (0), 14 jaar geleden

Merci hans
Ik heb de distributie op punt gezet met de voorgeschreven pennen en een nieuwe riem opgelegd ,de motor start maar trilt op ralantie vanzodra je gas geeft draaid deze mooi en rookt wel

Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden

[b]Door moderator verplaatst[/b]

Bedankt voor alle reacties .de motor draait terug goed de tuimelaars waren geplooid en heb deze vervangen en alles terug in orde

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 806 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum