Wie kan mij helpen aan of waar ik info kan vinden hoe ik de dsitributieriem, en vooral waar ik op moet letten, moet vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Motor steun moet los dus iets maken waar het blok in kan hangen. Rechter wiel eraf. Wielkuip eruit. Multiriem los, krukas pulley los halen. Kappen er afhalen, motor steun wegnemen. Pen van 8mm in het vliegwiel, even zoeken naar het gat. 8mm boor in het wiel van de nokken as. Spanner los gooien en riem eraf. Zou waterpomp gelijk meenemen als ik jou was.
Riem terug zetten en op spanning zetten. Peugeot heeft daar een meter voor die de frequentie in SEEM meet. Maar als je ervaring hebt opgevoel doen. Die meter is erg duur en nergens te leen. Als riem op spanning is motor aantal slagen rondtornen en kijken of de pinnen passen.
De rest weer opbouwen en klaar.
Edit: er is een Haynes manual voor de Peugeot waar het wel mooi in beschreven staat. Wel in het Engels.
Succes
Bedankt allemaal voor de info, en vooral CCP. Ik moet er zo uitkomen. Ik heb de handleiding nu in pdf, dus wie er nog meer behoefte aan heeft laat het weten met vermelding van je mailadres.
9 jaar
Even bij punt 5 kijken bij de forumregels............
ALGEMENE REGELS
1.) De bekendste: NIET schelden, irriteren, uitlokken, ruziën of andere vervelende zaken online doen. Persoonlijke vetes vecht je maar uit per e-mail, buiten het forum om.
2.) Moderator handelingen. Een moderator neemt een beslissing die hij op dat moment het beste vindt. Uiteraard kan er altijd een vergissing zijn of een punt van discussie. Je kunt als gebruiker contact opnemen over een beslissing of handeling, doe dit per email naar de betreffende moderator of anders via het bekende adres: siem@problemcar.nl Hou hierbij regel 1 in gedachten. Botte mails beantwoorden we niet.
3.) Gebruik siem@problemcar.nl en de e-mailadressen van onze moderators niet als vraagbaak voor het stellen van vragen die gewoon op het board gesteld kunnen worden. Vragen die niet in onze e-mail thuishoren verwijzen we terug naar het forum.
4.) Plaats je topics in de forums die daarvoor bedoeld zijn. Is je posting niet meer te vinden waar hij stond, dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat een van de moderators hem in het juiste forum geplaatst heeft. Via de zoekfunctie kun je hem gemakkelijk terugvinden.
5.) Illegale zaken zijn verboden op Problemcar. Vragen over het terugdraaien van kilometerstanden, omkatten van autos en wat daar op lijkt zijn niet toegestaan en worden door ons verwijderd.
6.) Commerciële berichten, reclame en/of links zijn verboden. De enige uitzondering is een link naar de specificaties van de apparatuur/auto (dus niet naar de homepage van de fabrikant/handelaar).
7.) Zorg ervoor dat je e-mailadres up to date is. Accounts met niet-werkende adressen zullen regelmatig omgezet worden naar een alleen-lezen account totdat de gebruiker met ons contact heeft opgenomen om het account weer in orde te maken.
8.) De forums Algemeen, Feedback en Problemcar zijn geen vergaarbak voor allerlei dingen die niets te maken hebben met Problemcar. Postings die echt onzinnig zijn worden zonder aankondiging verwijderd.
BELANGRIJKE INFORMATIE
1.) Over onduidelijkheden, onenigheden, vragen omtrent het board en alles wat er mee te maken heeft (behalve vragen die dus op het forum gesteld kunnen worden) kun je altijd terecht op siem@problemcar.nl
2.) Elke gebruiker wordt geacht op de hoogte te zijn van bovengenoemde regels en zich daaraan te houden.
3.) Wij houden ons het recht voor deze regels aan te passen wanneer nodig, belangrijke wijzigingen worden apart aangegeven.
Veel plezier toegewenst!
Het Problemcar-team
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar