Peugeot 307sw 2.0 diesel bouwjaar 2004 kilometerstand 440.000
Storing uitlaatgas +motormanagment lampje
Wie herkent deze storing : Melding Storing uitlaatgas + motormanagment lampje brand
Storing komt tijdens het accelereren, de motor houd dan even in.
Ik weet dat er al veel over geschreven is maar op enkele topics lopen een paar dingen door elkaar.
Bv. diesel en benzine motoren.
Ongeveer twee weken geleden ging het motormanagment lampje branden + melding storing uitlaatgas op het display.
Dit gebeurde op de snelweg tijdens het inhalen (acelereren), Ik merkte dat de auto even inhield.
Direct daarna ging het storingslamje branden + even de melding op het display,de auto ging in de noodloop( max 2800 tpm) na een eind te hebben gereden en een paar keer te hebben gestart was deze storing weer weg.
Een week later kwam deze storing terug en weer tijdens het accelereren. Ook nu was de storing de volgende dag weg maar twee dagen later kwam het weer terug.
Voor dat ik de auto laat uitlezen wil ik kijken of hier een paar oplossingen naar voren komen.
Ik heb al veel topic hier over gelezen en heel vaak zie ik vervuilde EGR klep / lucht massa meter enz.
Wie heeft er tekening uit de Peugeot servicebox met de opbouw van de motor,egr klep, turbo enz.
Met vr. gr André
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja, misschien heb je nu juist die storing die het minst vaak voorkomt.
Eerst uitlezen, dat scheelt een hoop gezoek, tijd en geld.
heb enkele jaren geleden hetzelfde fenomeen meegemaakt en ook na diverse uitlezingen en vervangen van allerhande klepjes bleef het maar duren.
Tot ik via deze site van iemand de raad kreeg om de brandstoffilter te vervangen door een origineel Peugeotfilter.
En raar maar waar , alle problemen waren opgelost.
9 jaar
Bedankt voor de reacties.
Met het uitlezen wilde ik nog even wachten.
Deze storing is bij Peugeot een veel voorkomend probleem (google)
Als ik bij de 2.0 Hdi bij een onderdeel uitkwam die in de meeste gevallen tot een oplossing leidde, dan wilde ik eerst dit onderdeel vervangen of reinigen.
Ik denk dat het niet verkeerd is om de EGR klep een keer te reinigen na 440.000 kilometer.
Wie heeft er een tekening uit de service box van de opbouw van de motor (van een Peugeot 307 2.oHdi),waar de volgende onderdelen gemonteerd zijn: EGR klep,de turbo en verdere kleppen en slangen.
Het brandstof filter heb ik vanavond vervangen, dit was inderdaad al een tijdje geleden dat deze vervangen was.
De storing was vanavond weer weg, nu even afwachten of deze ook weg blijft.
Met vr. gr André
9 jaar
Zonder uitlezing is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
9 jaar
Jullie hebben helemaal gelijk, als ik zelf storingen kon uitlezen zou ik direct van deze mogeljikheid gebruik maken.
Maar voordat ik een afspraak maak bij de garage om hem uit te lezen wil ik een aantal dingen uitsluiten.
Daarom vraag ik naar de ervaringen met deze klacht en wat er vervangen is.
Om deze onderdelen te controleren, is dat al uitgesloten dat dat het problem is.
9 jaar
De auto heeft inmiddels 1500 kilometer gereden sinds ik de brandstoffilter heb vervangen en nog steeds geen "storing uitlaatgas".
Probleem opgelost.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Misschien moet ik toch maar een keer een PP2000 kopen om de auto zelf uittelezen.
Met vr. gr. André
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar