close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 309: distributieriem

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 plus u9

de spaner van de distributieriem is helemaal kapot gelpen onder het rijden ik heb nu een andere gekocht met de distributieriem er bij maar nu zoek ik de merktekens om hem op tijd te zetten wie kan mij helpen al vast bedankt

Geplaatst door

chris39 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Aan de voorkant van het blok kun je een pen in het vliegwiel steken +/- 5mm?
En in de nokkenads zit een gat waar je een pen in de kop kunt steken +/- 10mm?

amplifier 0
badge

18 jaar

Op onderstaande foto kan je zien waar de blokkeer/merktekens zitten.
Bij punt 5 steek je een pen van 8 of 10 mm door het nokkenasriemwiel in de cilinderkop.
Bij punt 6 steek je een blokkeerpen van 6 mm in het vliegwiel.
Dan staat alles op tijd. Vergeet nadien de pennen niet te verwijderen!!!



[url=http://imageshack.us][img]http://img168.imageshack.us/img168/2828/...[/img][/url]

John5711 0
badge

18 jaar

Hang de kontaktsleutel aan pen 6

j.romijn 0
badge

18 jaar

[quote=j.romijn]Hang de kontaktsleutel aan pen 6[/quote]
Dat is een handige tip!

John5711 0
badge

18 jaar

bedankt voor de hulp ..... de start motor moet er dan ook af

chris39 0

18 jaar

Startmotor hoeft er niet af hoor! Dat gaatje zit op een plaats waar je gewoon bij kan!

John5711 0
badge

18 jaar

Weet iemand of bij dit motortype de kleppen beschadigen als de riem er af is en er word aan het nokkenasriemwiel gedraaid? want als je daarmee nog een slag moet draaien van 180 graden gaat ie op bepaalde punten nogal zwaar. Ik ben bang dat de zuigers de kleppen raken zo.

raimon 0

18 jaar

Als de zuigers niet te hoog staan kan dat , je moet gewoon de krukas een halve slag doordraaien. Je zet de nokkenas op tijd, en daarna draai je de krukas weer op zijn timingsgat en klaar is Raimon!

John5711 0
badge

18 jaar

Oke bedankt, ik weet niet heel veel hier vanaf, maar had dit laten doen door iemand met meer verstand van zaken (dacht ik). Die heeft steeds het nokkenasriemwiel een stukje verdraait en de motor proberen te starten. Volgens hem raken de zuigers de kleppen nooit bij dit type (205 1.4 uit '97) maar ik betwijfel het.

raimon 0

18 jaar

ten eerste slaat deze manier echt helemaal nergens op, en ten tweede kunnen de kleppen en de zuigers elkaar wel degelijk raken.

harry4203 2655
badge vip badge

18 jaar

[quote=raimon]Oke bedankt, ik weet niet heel veel hier vanaf, maar had dit laten doen door iemand met meer verstand van zaken (dacht ik). Die heeft steeds het nokkenasriemwiel een stukje verdraait en de motor proberen te starten. Volgens hem raken de zuigers de kleppen nooit bij dit type (205 1.4 uit '97) maar ik betwijfel het.[/quote]
Dat is inderdaad niet slim, op die manier kan je inderdaad wél kromme kleppen krijgen!
Je moet eerst de kruk en nokkenas(sen) op tijd zetten, en dan de riem monteren. Op de manier die "de man met meer verstand van zaken" heeft gedaan is absoluut niet verstandig en vraagt om problemen!

John5711 0
badge

18 jaar

nou de riem staat op tijd stel eigenlijk niks voor maar wat wel dom is van mij laat ik de hele nacht de motor kap open staan ik dacht ik pak nu alles mee de verdeler kap dus er af dat ding toen dacht ik ook nog ff he de lucht filter ook nog ff doen maar wat doe ik de motor kap open laten de hele nacht in de regenen ja en nu doet hij niks meer dan ben ik dom ken ik alles droog maken

chris39 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 309 of stel zelf een nieuwe vraag.