close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 309: Compressie

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.9 16V

hallo,

ik heb een compressie meting gedaan, met de volgende waardes: 14,13,13 en 12 van r>l. Volgens mij is dit niet slecht, wat is jullie mening? 309GTI16 met 234000KM.

Geplaatst door

Lion1 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Compressieverhouding is 1:10,4 standaard. Is de kop weleens gevlakt?

Erwin2907 0

18 jaar

Johan, jou compressie mankeert helemaal niets aan. Dik voor elkaar!

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

die is kei goe niets aan doen

ivo4682 0

18 jaar

Nou dat is mooi om te horen, maar bij stationair draaien en vooral bij warme motor is er wat blauwe rook te zien, en hij verbruikt wat olie. Ik zat zelf aan de klepsteel rubbers te denken.

Lion1 0

18 jaar

Zou het mooi zo laten, misschien een toevoeginkie erin maar meer niet, neem wel de leeftijd in ogenschouw.

sytze 0
badge

18 jaar

laat hem maar een beetje olie verbruiken dan weet je ook dat ie daar ook smering heeft en net wat sytze ook schrijft een toevoeginkie erbij en mooi zo laten

ivo4682 0

18 jaar

[quote=ivo4682]laat hem maar een beetje olie verbruiken dan weet je ook dat ie daar ook smering heeft en net wat sytze ook schrijft een toevoeginkie erbij en mooi zo laten[/quote]
olieverbruik is bijna ondenkbaar... maar om nou te zeggen dan heeft ie daar ook smering, is natuurlijk kolder..
die zgn extra smering die heb ik daar liever niet. een hoog olieverbruik daar is OA de katlysator namelijk niet zo blij mee. indien je het olieverbruik enigsinds kunt reduceren... zou ik dit zeker proberen.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

EP 90 erin dan maar????

sytze 0
badge

18 jaar

ik wil ermee zeggen als ie langs de klepsteelrubbertjes iets olie verbruikt dat dat niet zo erg is maar sorry voor mijn uitspraak dan dat was zo niet bedoeld het is natuurlijk niet goed als ie heel veel olie verbruikt maar eeen beetje geeft niets

ivo4682 0

18 jaar

Sytze: wat is EP 90??

Lion1 0

18 jaar

[quote=Lion1]Sytze: wat is EP 90??[/quote]
Johan wat dacht je van classic cars olie!!

gerard1969 0

18 jaar

Welnee jongens! EP 90 is bak en cardanolie. Zo dik als stroop, was bedoelt als geintje hoor! Omdat deze auto op zich goed is maar iets olie verbruikt doordat m.i. de kleprubbers niet meer 100 punten zijn, en dat is wel over met EP 90 erin, alleen kan dat natuurlijk niet, dus vergeet het maar weer.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Ach zo ja!! Geintje moet kunnen

Lion1 0

18 jaar

Johan je moet gewoon lekker in die kar blijven rijden, en een beetje respect hebben voor zijn ouderdom, en als ie warm is zo nu en dan es even gassen want dat wil ie wel!

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Die van mij zaten ook rond 12,5 en 13,5 en heeft 230000 km gedraaid. Die van mij is een 8-klepper.

Loopt nog als een zonnetje. CO zonder kat. 0.55.

Op naar de 3 ton.

Robert

205GTiGriffe 0
badge

18 jaar

Tja Robert, er zijn er die zonder kat al (bijna) aan de viergasmeting zouden voldoen! Weet je iig welk vlees je in de kuip hebt.

Sytze

ps. als je deze auto's niet meer wil horen moet je ze 10 meter onder de grond stoppen, zoniet gaan ze gewoon door, met trappen alleen krijg je ze niet stuk! hahaha

sytze 0
badge

18 jaar

Sytze, als het aan mij ligt rij ik voorlopig nog even door met deze auto. En lopen wil ie zeker wel.

Johan

Lion1 0

18 jaar

Ja op toeren wordt ie van mij ook wel beter, maar dat hoeft niet bij mijn '91 er.

zoniet gaan ze gewoon door, met trappen alleen krijg je ze niet stuk! hahaha

Haha klopt en ze roesten ook niet.

205GTiGriffe 0
badge

18 jaar

ik heb een 406 je 8klepper..
ik heb op 1e en 4e cilinder 14 bar, en 2e en 3e 12,4 bar? is dat iets om zorgen te maken? Als ik een beetje olie in die 2e cilinder gooie via de bougiegat, dan meet ik een compressie van 13,2 bar??

sel 0

17 jaar

Welnee man, niks om je zorgen over te maken. Kwestie van een iets ander slijtage patroon. Logisch ook, want het is een andere cilinder. Het zou wel heel raar zijn dat elke passing na zoveel kilometers nog exact overeen komt.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

[quote=sytze]Welnee man, niks om je zorgen over te maken. Kwestie van een iets ander slijtage patroon. Logisch ook, want het is een andere cilinder. Het zou wel heel raar zijn dat elke passing na zoveel kilometers nog exact overeen komt.

Sytze[/quote]
Ok.. maar met een beetje olie via de bougiegat loopt de compressie iets hoger op.. Is het dan een idee om iets van olie-additief / toevoeging te gebruiken om motorblok schoon te spoelen?

sel 0

17 jaar

Totaal overbodig. Rijden met die auto. Weet trouwens ook niet waarom je de compressie hebt gemeten, maar dssr kan niets aan liggen iig. Denk ook niet dat je de compressie verandert door een toevoeging. Er zal hooguit iets van de aanslag verwijdert worden met een brandstof toevoeging. Ook gebruiken we wel oplosmiddel we vlak voor een oliewissel erbij mikken en vervolgens een kwartiertje laten draaien. Deze dope lost eerst nog wat kool op die dan mee komt met de oude olie.....zo zegt de fabrikant.

Maar ga nou maar lekker die auto gebruiken waar ie voor gemaakt is, die houdt er voorlopig niet mee op.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 309 of stel zelf een nieuwe vraag.