Hallo, mijn peugeot 307 sw 2.0 16v is aan een nieuwe distriem toe. Wat is raadzaam om allemaal te vernieuwen, waterpomp,spanrol geleiderol polyriem of nog iets anders? Hij heeft inmiddels 220000km gedraaid.
Weet iemand of de krukaspoelie nog met een spiebaan vast zit bij dit type. En hoeveel uur werk is het ongeveer?
.Peugeot 307 SW (3H) Combi 2.0 16_V Kat. EW10J4(RFN) 100kW
Met vriendelijke groet Alfred.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bij 220dkm is het raadzaam om waterpomp mee te pakken je weet nooit of deze toen bij 120.000 ook vv is en of deze na het spannen van de motor niet gaat begeven
spanrol en geleiderol wordt altijd mee vv zit in de doos zamen met distributie riem
krukaspoelie zit los geen spie
je moet de krukas en beide nokkenassen blokkeren
voor krukas is een speciaal pin voor dat je achter onder het startmotor in het blok kan schuiven en de vliegwiel blokkeren
qua werk is het 4uur zonder waterpomp en 5.5uur met waterpomp
Als je de krukaspoelie eraf haalt zie een gat van 6 of 8 mm zitten, op ongeveer 10 uur zit ook een gat in het blok, pen erin of een boor, daarna blokkeer je de nokkenas poelie's, het blokkeergat van de voorste poelie zit op rond 4 uur, en de achterste op rond 8 uur, let wel op dat je de spanrol goed afstelt middels de merktekens op de spanrol, en idd. waterpomp en koelvloeistof vernieuwen, zeer belangrijk voor een diesel.
Cheers, Hans
@ hierboven
het gaat op een benzine motor en geen diesel
deze dien je te blokeren achter in het blok bij het vliegwiel
Oke heren bedankt voor het antwoord.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar