Hallo,
Mijn auto (Peugeot 307 2.0 Hdi 110 pk bouwjaar 2002) geeft bij het accelereren boven de 120 km/h af en toe een storing.
Er verschijnt dan in het scherm "storing uitlaatgas" "Abs/Esp uitgeschakeld".
Vervolgens gaat de auto in de nood loop. Deze gaat niet weg wanneer ik de auto op nieuw start. Als ik 's avonds de auto uitzet en hem vervolgens 's morgens weer start, verdwijnt de nood loop en functioneert de Esp en Abs weer. Maar de storing blijft de auto aangeven en het motor management lampje achter het stuur blijft branden. Na enkele dagen verdwijnt de storing automatisch.
Soms heb ik een hele tijd geen last van de storing (zowel bij snelweg kilometers als bij gebruik in de stad).
De laatste keren dat de storing op trad, reed ik een constante snelheid van 110 km/h. Dus het heeft niet alleen met het accelereren te maken.
Ik ben met dit probleem naar de Peugeot dealer gegaan. Hier hebben ze de auto uitgelezen.
Het volgende werd geconstateerd ;
Turbo druk te laag
(P0246)
Motor toerental: 2570 p/m
Werkelijke Opbrengst: 29 mm3/slag
Vuldruk turbo: 1341 mbar
Richt waarde turbo druk: 1694 mbar
Openings cyclus elektro klep/ugr klep: 88%
Vervolgens hebben zij hierop besloten met een vacuümpomp de leidingen/slangen te controleren.
Hieruit kwamen geen mankementen naar voren. Vervolgens hebben ze de Elektro klep vervangen en de bedrading hiervan.
Ik ging er vanuit dat hiermee de storing verholpen zou zijn.
De volgende dag heb ik de auto gebruikt voor een lange snelweg rit. Helaas kwam de storing gelijk terug bij het op rijden van de snelweg (op dat moment was ik aan het accelereren van de 80 naar de 120 km/h).
Ik vroeg me af of iemand op dit forum bekend is met deze storing en mij kan vertellen waar dit probleem eventueel aan kan liggen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo, ik heb een 307 HDI 2.0 met 110pk van 2003, en heb een gelijksoortig probleem, auto 2 weken geleden gekocht van een particulier, geen vermogen aanwezig, geen turbo-activiteit te voelen. Na 1,5 weken rijden bij 100kmh diagnoselampje aan, en storing uitlaatgas, bij peugeot uit laten lezen en ze zeggen dat storing met roetfilter heeft te maken, maar dat is vorig jaar vervangen volgens vorige eigenaar. Code uitlaatgas is er nu uit, en rijdt weer zoals voorheen, mist alleen vermogen, bij uitlezen kwam naar voren dat turbodruk idd te laag is, dus zoek ik ook naar mogelijk lek vacuumslangetje en/of defect vacuumpomje. Ik ga binnenkort de boel openhalen, maar turbo zit heel erg verscholen onder voorruit, achter de motor, is een hele klus, nog tips hiervoor ?
GEVONDEN !! na veel zoekwerk bleek de storing uitlaatgas te komen van een draadbreuk in het stekkertje op de solenoid(stappenmotor), de storing viel ook niet te wissen, en hij bleef maar over de turbodruk melden, gewoon bij stationair toerental !
Na herstellen van draadverbinding in stekkertje was er ngo steeds geen vermogen...na het wisselen van het onderste bruine stappenmotortje is alles voor elkaar, vermogen aanwezig en geen storing melding meer.
13 jaar
GEVONDEN !! na veel zoekwerk bleek de storing uitlaatgas te komen van een draadbreuk in het stekkertje op de solenoid(stappenmotor), de storing viel ook niet te wissen, en hij bleef maar over de turbodruk melden, gewoon bij stationair toerental !
Na herstellen van draadverbinding in stekkertje was er ngo steeds geen vermogen...na het wisselen van het onderste bruine stappenmotortje is alles voor elkaar, vermogen aanwezig en geen storing melding meer.
13 jaar
Dank voor u reactie,
Het probleem bij mij lag ergens anders. Ze hebben namelijk vergeten de turboslang na te kijken. Deze zat vol met rotzooi en was dicht geslibd. Deze slang is vervangen en nu loopt de motor storing loos en weer als een zonnetje.
Dit ter info.
Mvg,
Roy
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar