close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Div storingen en problemen Peugeot 307 2.0 HDi 100 KW 2004

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: RHR

Goededag

Ik heb hier een peugeot 307 2.0 SW Hdi 100KW staan.
de problemen zijn begonnen met een kapotte motor door te hoog olie niveau, wij hebben een andere motor gemonteerd met 15000 km motor loopt op zich prima alleen schokt en houdt soms in tussen de 1800 en 2200 rpm ( was volgens klant met oude motor ook al zo ) het olie niveau stijgt nog steeds, uitgelezen gaf als code op P1435 Sensor bij tankdop is vervangen en bedrading is gecontroleerd, is bij peugeot uitgelezen werd geadviseerd add tankje en pomp te vervangen en bedrading van pomp sensor en add computer te controleren is gebeurt maar geen resultaat is gistermiddag bij peugeot geweest om comp/add niveau in te leren daar gaf hij aan dat hij niet in te leren is.
en sinds gister komen er steeds meer problemen motor storingslampje is gaan branden richtingaanwijzers knipperen soms onregelmatig, ruiten wissers gaan spontaan aan en reageren dan niet op de schakelaar, en heb de auto gistermiddag uitgezet en zou van morgen de auto naar binnen zetten om te controleren reageerd hij ook niet meer op de afstandbediening van de centralevergrendelingwel met de sleutel in het deur slot, en wil hij ook niet meer aanslaan.
het klokje en datum aanduiding knipperen ook zo in eens als of de accu is los geweest.
heb hem weer uitgelezen en krijg de code's P0046 ( Voertuig communicatebus c ) En P1435 ( A/C refrigerant temperature circuit range/ performance ).

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet Rob.

Geplaatst door

mikarob (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit op deze motor nog een brandstof opvoerpompje?? zo, ja kan de membraam erin lek zijn, waardoor er diesel in het okiecarter lekt.. Zo nee? vergeet mijn bijdrage maar..

Zijn bij het wisselen van de motor alle massakabels goed vastgezet en zit er geen laag roest tussen het blok en de klem.. of zit een massakabel misschien ergens los in zijn kabelschoen? Maken alle pennen van de motorkabelboom na de en montage nog wel goed contact??

Dat de ruitenwissers aangaan komt doordat hij in de noodloop/veilige mode gaat, er is geen communicatie tussen de BSI en BSM. Dat klopt ook met de P-code. Dus eerst deze storing oplossen en dan verder zoeken.

Peugeot604 0
badge

13 jaar

wat hans al aangeeft, de auto gaat in een veilige modus om dat je canbus plat ligt, zit er toevallig een immitatie radio/carkit/trekhaak of iets dergelijks onder ?

Alvast bedankt voor de reactie's ik ga van de week eerst deze mogelijkheden even proberen.

Groet rob.

mikarob 0
badge

13 jaar

Rob, ik zag dat het voorgaande bericht van mij weg is.
Ik rij nu al weer bijna twee weken rond nadat er wat motorolie afgetapt is.
Oliepeil stijgt op moment niet, daarom verwacht ik toch dat het te maken heeft met het regenereren van het roetfilter.
Ik ben erg benieuwd of jij al de oorzaak hebt gevonden voor het stijgen van het oliepeil.

coenie74 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.