Peugeot 207: diverse (emissie)storingen na garage bezoek

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 9HV, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 66

Hallo allemaal,

Onze 207 HDi heeft na het vervangen van de koppeling opeens diverse storingen in het systeem staan. De garage waar ik geweest ben komt er niet verder mee (wat ik al vreemd vindt) en verwijst me door naar Nefkens in Assen. Het gaat om de volgende storingen:

P1461 interval egr klep
P0532 signaal druk airco kortsluiting massa
P2033 sensor uitlaatgastemperatuur
P1351 cirquit relais voor/nagloeien, relais aangestuurd en bougies/gloeispiraal niet gevoed (ik weet dat een diesel geen bougies heeft trouwens maar zo staat het omgeschreven ;-) )

Ik vind het wel vreemd dat er na een reperatie deze storingen opeens optreden. Is dit toeval of is er onjuist met de auto omgegaan? En wat kan het zijn? Zit niet te wachten op weer hoge kosten na een nieuwe koppeling te hebben gekregen. De auto heeft zo'n 260.000 km gereden.

Groet Ivo

Peugeot207

Geplaatst door Peugeot207 (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

ABruintje (0), 7 jaar geleden

Erg vreemd dat deze storingen allemaal na de reparatie zijn ontstaan, en nog vreemder is dat ze totaal niet met elkaar te maken hebben.
Het zijn allemaal los staande meldingen.

Probeer eerst eens de ecu te resetten, de massa(-) kabel 10 min los van de accu.
Wel eerst alle meldingen resetten. En dat de massa niet goed contact maakt kan soms ook het probleem zijn.

Maar ik zit ook te denken dat er ergens een stekker los is of niet goed contact meer maakt.
Heeft hij stekkers los gehad en deze ook weer goed gekoppeld ?

En als deze fouten direct na het uitrijden van de garage zijn gekomen is het zijn verantwoordelijkheid.

PS. een diesel heeft een gloeispiraal dus de melding P1351 kan zowel voor een diesel als benzine(bougies) zijn.

harry4203 (430) PRO, 7 jaar geleden

ik denk niet dat die storingen na de rep zijn ontstaan. accu is eruit geweest, grote kans dat een reeds gammele egr-klep nu stuk is (p1461) p0532 en p2030zouden daar een gevolg van kunnen zijn. p1351 zal waarschijnlijk een of meerdere defect gloeistiften betreffen, die waarschijnlijk ook al stuk waren, maar nog niet was geconstateerd. allemaal niet leuk natuurlijk en ook weer kostbaar, maar vrees dat je toch echt t slachtoffer bent van pech.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.