Hallo
Heb hier een 207 staat die niet meer loopt, auto is rijdend neergezet maar sloeg 10 sec na starten af en is niet meer aan de praat te krijgen. Heb timing/compressie/ontsteking/brandsof/startonderbreker/bdp signaal gecontroleerd en dit lijkt allemaal in orde te zijn dus in mijn logica zou hij moeten aanslaan. Met uitlezen bosch en diagbox (origineel) geen storingen. Iemand misschien ideeën of ervaringen . Bvd Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de bougies gecontroleerd op vonk?
Ja zitten nieuwe in, 4 andere bobines erop gehad en los gecontroleerd om vonk zichtbaar te maken. Ontsteking is prima, inspuiting ook gestart met injectoren eruit spuiten alle 4 netjes om en om in.
8 jaar
Met En vonk EN brandstof moet ie een klap geven. Hoor je helemaal niets in de uitlaat?
Zit de uitlaat/katalysator soms verstopt?
Worden de bougies nat na een paar pogingen tot starten? Zo nee- mogelijk ook de startonderbreker die boel niet vrijgeeft. Heb je ook de reserve sleutel geprobeerd?
8 jaar
Onjuiste waarde van de koelvloeistof temperatuursensor. Of lekkage via de sensor ?
Volgens jay-r vonk en inspuiting dus startonderbreker is er af .
Kat niet verstopt voel m achter gewoon uit de uitlaat blazen met starten, startonderbreker inderdaad al uitgesloten doormiddel van vrijgave controleren meetwaarde blok. En zoals gezegd anders was er geen vonk en brandstof. Koelvloeistoftemp normale waarde en aan stekker niets te zien.
8 jaar
Geef eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer .
Vond ondertussen al een mogelijke oorzaak ,
Je hebt wel de inspuiting gecontroleerd , maar heb je ook de druk bij de verdeelbuis gemeten ?
Moet tijdens het starten 3,5 bar zijn . Pomp zit in de tank . Meten , zie tekening .
Hang er eens een 4-gas tester aan. Wat voor waardes zie je tijdens het starten?
geen zekering stuk in de kast onder de motorkap??
Zal morgen chassisnummer sturen, brandstofdruk heb ik eerlijk gezegd niet gemeten maar dan zou hij toch tenminste aan moeten slaan op startpiloot/remmenreiniger lijkt mij.
8 jaar
Heeft even geduurd maar zijn er eindelijk mee verder gegaan. Verklaren kan ik het niet helemaal maar hij loopt weer, theoretisch gezien moest hij eigenlijk ook gewoon aanslaan met zowel vonk als brandstof dus dachten we misschien te laag starttoerental ( al klonk dat prima). Sleepkabel eraan en na paar 100 meter een grote rookpluim erachter maar wel aanslaan, wel op 3 cilinders maar dat bleek toch n defecte bobine te zijn. Of deze bobine toch de oorzaak is geweest van het hele probleem durf ik niet te zeggen maar mogelijk zijn de adaptiewaardes door het vele starten gewijzigd waardoor hij op 3 cilinders niet meer wilde aanslaan.
Bedankt voor alle hulp
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar