Goedendag,
Het volgende probleem doet zich voor.
Auto gaf storing in het E.Systeem, accu zat rond de 10 volt.
Accu vervangen en volgende dag wederom zelfde storing. Laadspanning gemeten ook die Kwam met draaiende motor Niet hoger 10 volt, dynamo gecontroleerd, defect.
Nieuwe gemonteerd volgende dag weer zelfde storing.
Laadstroom gemeten rechtstreeks op de dynamo Komt niet hoger dan 10,9 volt. Signaal naar spanningsregelaar is 10,5 volt.
Deze voorzien van 12 volt en nog mar 10,9 volt op de dynamo.
Massa accu motorblok losgehaald schoongemaakt en nog maar 10,9 volt.
Wat kan dit Zijn.
Met vriendelijke groet, Ronald
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zal niet de eerste ruildynamo die defect is , zijn alle plus en min contacten goed schoon?
Goedenavond,
Dynamo is al terug geweest voor controle en zij gaven aan dat er niets mis mee is.
Aan sluiting op dynamo en kabels zijn schoon gemaakt.
En nog steeds rechtstreeks gemeten op de dynamo 10,8 volt ook bij 2000 toeren.
6 jaar
Stekker van de " eenheid laadtoestand " wel / goed aangesloten ? Zie foto bij B .
Goedemorgen,
We gaan het vanavond nakijken, en meld het resultaat.
6 jaar
Goedemiddag,
We hebben de stekker nageken en schoongemaakt maar ook dit is jammer Genoeg niet de oplossing.
Nog steeds meten we maar 10 volt rechtreeks op de dynamo en accu met draaiende motor.
Wie heeft nog een idee waar dit aan kan liggen.
6 jaar
Ronald , plaats eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer . Misschien kan ik nog iets vinden in de PSA database .
Heb je nog nagedacht over het mogelijke defect wat kaleido 1 aangeeft ?
Goedemiddag,
Her nummer is : 33351824
De dynamo is al terug geweest. En is mij verteld dat de dynamo goed is.
Het is het mogelijk dit zelf te testen ?.
6 jaar
Ronald .
Als eerste is er geen vergelijkbare storing / oplossing bekend in de database .
Dan zie ik in de reparatiehistorie dat er op 3-9-2007 ( het is even geleden , maar toch ) ook al de dynamo is vervangen .
De "nieuwe " dynamo moet 80 Amp . zijn .
Bijgaand stuur ik u het elektrisch schema , de montageplaats en een kort stukje uit een storingsdiagnose . Daar staat onder andere bij een defect in de draadbundel .
Controleer de draden 104 , en 104D , op geleiding / onderbreking en weerstand . ( Wel een belaste meting uitvoeren en niet met een Ohm metertje ) De plaats van de overgangsstekker heb ik ook gestuurd .
Dan is er ook nog de mogelijkheid om diverse systeem welke hier betrekking op hebben uit te lezen .
En dan bedoel ik met name het logboek van de BSI ( Dealerwerk )
Maar ook het uitlezen van de motor ECU kan een oplossing bieden .
Succes.
goedemiddag.
We hebben de auto naar de dealer gebracht om uit te lezen.
Het is gebleken dat de dynamo niet de juiste aansluiting had. Na het monterenvan de juiste stekker aan de kabel en resetten, was het probleem opgelost.
Wel zijn we nog in overleg met de leverancier van de dynamo ivm foutieve levering.
Ieder bedankt,
Ronald
6 jaar
Opgelost, zie onderstaande bericht.
6 jaar
Tja , daar konden wij dus ook niets mee .
Mooi dat het is opgelost en bedankt voor uw feedback .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar