auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 207: 1.6 THP - doen?

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 5FX, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 110

Ik ben aan het kijken naar een gebruikte 207CC, prijsklasse €6000-8000. Ik heb zowel de 120pk 1.6 VTI als de 150pk 1.6 THP proefgereden en het extra vermogen van de THP voegt nogal wat toe aan het rijplezier.

De auto die verder het meest in de smaak valt, heeft een eigenaardigheidje: wanneer je tijdens het rijden (middelhoog toerental) even het gas loslaat en weer intrapt, dan houdt hij even in. Het voelt als een klein licht autootje in de eerste versnelling. De km-stand is ca 70.000.

Wat ik verder heb geconstateerd:
- Geen rare geluidjes of geratel van de distributieketting
- Optrekken en doortrekken bij invoegen gaan vlekkeloos.

Op het kleppendekstel, in de uitsparingen voor de boutjes ligt rondom de boutkoppen een beetje olie. Dit kan val alles zijn: geknoeid bij het vullen, pakkingen van de boutjes aan vervanging toe, of het eerste teken van een groot probleem met zuigveren, klepseals of turbo.

Is er iemand die dit herkent?
Bedankt!

Geplaatst door

everheijden (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mijn advies aan elkeleek is de volgende. Koop een auto nij een vertrouwd adres. Vraag om garantie,

[quote=corvanjaarsveld]Koop een auto nij een vertrouwd adres. Vraag om garantie,[/quote]

Kopen bij een vertrouwd adres maakt dit type motor niet betrouwbaarder.
Problemen doen zich voor bij div. km standen. Zelfs Garagebedrijven zijn huiverig bij evt. inruil.
Garantie is veelal een zoethoudertje, sigaar uit eigen doos.....

Bij garantie zijn velen met vakantie. Men is vol lof maar de feiten zijn anders.

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

6 jaar

Een betrouwbare deskundige zal zijn handen af houden van een onbetrouwbare auto. Wel zal hij in staan voor de kwaliteit van de door hem geleverde auto´s. Het risico wat hij loopt door garantie te verlenen is natuurlijk in de gezamelijke verkoopprijs doorberekend. Ik weet dat ook Peugeot een aandeel betaalt. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat de auto binnen de eigen organisatie in onderhoud moet zijn geweest. Eigenlijk hebben alle merken wel een gelijksoortig iets. Het is te kort door de bocht om zomaar een motor onbetrouwbaar te verklaren.
En daarbij vertellen dat men toevallig altijd met vakantie is als er aanspraak gemaakt wordt valt voor mij onder de noemer negatieve uitingen met betrekking tot de hele branche.
P.S.
Ik weet dat dit geen discussie is welke hier thuis hoort, maar ik ben niet begonnen.

Cor

Hoe je het ook bekijkt en hoe je dit ook wilt verdedigen. Het feit blijft dat mening consument in de kou is blijven staan.
Al die zaligmakende woorden van garantie en de importeur lost het wel op is weinig van gebleken.

Er staat een auto met een defect in de garage en men trekt z'n handen ervan af.
Niet altijd omdat ze het niet op willen lossen, vaak is er ook niet direct een oplossing voorhanden.

Div. media heeft hier aandacht aanbesteed en dat waren er echt geen tientallen maar honderden gedupeerden.
Dan spreek je toch echt van een onbetrouwbaar product....

Als consument ben je daar toch mooi klaar mee en laten we daar de TS voor behoeden...


Ps : [i]Een gezonde discussie wordt toegestaan mits wel elkaar niet naar het leven gaan staan en of afwijkt van het onderwerp.[/i]

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

6 jaar

Het is altijd wikken en wegen. De dealer die het soepelste is met Garantie is het duurste uit. Daar kan hij niet van bestaan. De dealer welke de auto heeftgeleverd voor een normale prijs en daarnaastook het onderhoud mag doen heeft de meeste mogelijkheden coulant te zijn. Meestal zal hij dat ook zijn. Echter de dealer die net opgezegd is en niet meer kan meedelen in acties heeft het moeilijk. De importeur draait bij hem de garantiekraan dicht en zijn klanten gaan hollen. Concurentie is een noodzakelijk kwaad, Heeft een organisatie de pech om met een duur probleem opgezadeld te worden dan vallen er klappen.. Ik ben van mening dat de klant welke het meest gegokt heeft en zodoende het minst betaald heeft(nieuw of gebruikt) logiserwijs het minst gecompenseerd hoeft te worden. Uithuilen bij koning klant oid is dan zijn laatste strohalm. Eigen schuld Dikke bult. .

1.6 THP zou ik echt afblijven er is overal genoeg te vinden waarom , heb er zelf ook aan mogen werken , na het vervangen van de ketting 2x in korte tijd , het demonteren van de kop om deze te laten reinigen omdat hij hij totaal verkoold was , de diverse olielekkage was de eigenaar er mee klaar , maar je kunt er 1 treffen die goed is.
Mini voert deze motoren ook , dezelfde ellende en km st zegt niet veel.

Ik heb alle verhalen over dit type motor ook gelezen. Toch blijf ik vasthouden aan mijn standpunt. Ook vroeger waren er schijnbaar onoverkomelijke technische problemen. Toch waren er steeds weer heldere geesten die daarvoor oplossingen vonden. Mijn technische hoofd popelt ervan. Echter mijn lichamelijke conditie en daarnaast mijn leeftijd beletten het. Ik vermoed dat er nog steeds monteurs zijn die dit soort zaken aanpakken.
Terug naar de oorspronkelijke vraagstelling......Everheyden heeft interesse in een 207CC. Leuk model, enz.enz. Hij heeft gehoord van problemen. Hij hoopt dat er iemand hem kan vertellen in welke staat het door hem beoogde exemplaar verkeert. Hij heeft het niet over garantie. Dus is de auto te koop op de vrije markt of bij een handelaar welke het risico bij de koper neerlegt. Ook met eenvoudiger auto´s is dat risicovol. Blijft het heel, dan heeft de koper geluk. Gaat het stuk, dan heeft hij pech.
Een betrouwbare Garage of Dealer kent zijn risico´s en spreid die over zijn totale omzet, nadat hij een deel ervan heeft verdisconteerd in de verkoopprijs.
De Garage welke onbekend is met de207CC zal die niet verkopen willen. De Specialist of Dealer doet dat terecht wel, al of niet ondersteund door de fabrikant.
Wij van problemcar mogen daarom nooit een type of model afbreken.

Tot zover is denk ik de discussie wel helder. Laten we de reactie van everheijden even afwachten.

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.