Peugeot 207 CC: Emissiestoring

Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

Sinds kort valt mijn auto regelmatig op emissiestoring. Ben al bij de officiële merkdealer geweest en die hebben in eerste instantie de magneet ventiel t.b.v. De klepafstelling vervangen. Probleem was in eerste instantie opgelost. Na ongeveer 1 week exact dezelfde storing, nu is er door de merkdealer een nieuwe software op de auto gezet en was het probleem wederom opgelost. Ook was me geadviseerd om een tijdje 98 te gaan tanken. Wederom een paar dagen verder en weer dezlfede storing en zoals hij kwam is hij ook weer spontaan weg. Maar ook maar weer een paar dagen. Is er iemand bekent met dit probleem?

Pedeki

Geplaatst door Pedeki (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

33 Reacties

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Wat is de uitgelezen foutcode? (Exacte tekst en/of nummer van de code.)
En als de storing nu nog niet uigelezen is, hoe weet je dan dat het dezelfde storing is?

Pedeki (0), 5 jaar geleden

Alle malen foutmelding P00011.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Het zal wel P0011 moeten zijn ?
Plaats eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer .

Pedeki (0), 5 jaar geleden

Klopt P0011. De laatste 4 cijfers zijn 5678. Storing blijkt iedere keer hetzelfde, verschil is alleen dat hij de ene keer soepel en perfect loopt en de andere keer begint hij te stotteren en slaat hij af bij het stoppen.
Na het updaten van de software moest ik naar het noorden van het land, ongeveer 200km., heenweg probleemloos. Toen ik terug wilde rijden direct na het starten van de auto, oranje motorlampje ging branden en geeft op mijn display “emissie storing” direct ANWB gebeld uit laten lezen, code wederom P0011. De ANWB monteur heeft met de auto gereden en merkte verder niets. Terug naar het zuiden gereden. Dag later op weg naar garage gaat motorlampje uit. 2 dagen later weer aan en krijg wederom melding “emissie storing” garage heeft tot 16-08 geen tijd om er uitgebreid naar te kijken. Wil toch graag vooruit.

hans4074 (0) PRO, 5 jaar geleden

René vraagt om de laatste 8 cijfers.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Zie bericht van hans4074 .

Pedeki (0), 5 jaar geleden

Sorry, fout gelezen>> 34285678

Pedeki (0), 5 jaar geleden

Beste allemaal, ik heb zojuist wat meerdere berichten gelezen. Hierbij wat meer info.
Ik heb inmiddels al de injector reiniger en de katalysator reiniger van Wyn’s toegevoegd op 2 verschillende tankbeurten. Ik tank nu, sinds de eerste storingen, Shell V-power.

kaleido 1 (1620) PRO, 5 jaar geleden

Geeft dit verbetering of is het probleem er nog ?

Pedeki (0), 5 jaar geleden

In het begin dacht ik verbetering te merken. Afgelopen zondag voordat ik de trip van 200km maakte de injector cleaner bij de V-power. Zoals ik al aangaf heenweg geen probleem, terugweg ging het oranje motortje aan en gaf hij op het display aan “emissie storing” maar voelde niets aan de auto qua rijden. Maandagmorgen naar garage, pas op 16-8 tijd. Op terugweg naar huis, lampje uit. Dinsdag auto weer vol getankt met V-power en even later weer storing. Vanmorgen de katalysator reiniger bij de benzine. Auto houd alleen onder de 1500 tpm in verder rijd hij goed. Omdat ik in de buurt van Duitsland woon, vanmorgen de autobahn genomen en hij bouwd zonder problemen door naar de 180km/h daarna leek hij ook weer even beter te lopen. Maar na even uit gestaan te hebben houd hij weer in. Het oranje motorlampje is niet meer uitgegaan, dus krijg ik iedere keer net na het starten “emissie storing” in display en hoor dat dan onmiddellijk de motor onregelmatig gaat draaien.

Pedeki (0), 5 jaar geleden

Vanmorgen nog wat geprobeerd. Ik las op deze site hoe je werking van de lamdasonde kan controleren. Dit geprobeerd. Als ik mijn gaspedaal vasthoud op 1500 tpm. begint het toerental op en neer te gaan tussen 1400 en 1500. Dit is trouwens ook zo bij stationair. Daar springt hij tussen 900 en 1000. Zou dit kunnen betekenen dat er iets met de lambda is.

hans4074 (0) PRO, 5 jaar geleden

Lekkere babbelkous ;-) maar je hebt een uitgelezen terugkerende storing P0011, daar zou ik me op concentreren. Ik zal straks eens voor jou kijken of er iets over te vinden is op de Peugeot site servicebox.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Demonteer de 2 cilindersensoren ( NO 5 ) , wissel ze om , wis de storingen , en kijk of de storingscode meegaat of dat er een andere code verschijnt .
Als u de 2 sensoren heeft verwijderd kijk dan met een zaklamp in de 2 open gaten naar de nokkenassen . Controleer of u roest ziet op de nokkenassen ( motor rechtsom rondraaien aan de krukas ). Indien roest , demonteer het kleppendeksel en maak de nokkenassen roestvrij . ( ivm verstoring van het signaal ) .
Verder heb ik u 2 TSB berichten ( B1AW012LQ0 en B1AW011ZQ0 ) via de E- mail gestuurd ( kan hier niet geplaatst worden )

PS . Er staat ook nog een terugroepactie open met betrekking de voorstoelverwarming .

hans4074 (0) PRO, 5 jaar geleden

Volgens mij heeft storing P0011 inlaatzijde nokkenasverstelling (of P0014 voor de uitlaatzijde nokkenasverstelling) te maken met de elektro-kleppen, de nummers 14 op Rene z'n meegestuurde bijlage.
Is het olieniveau in orde? K Heb ook al meegemaakt dat de versteller in het tandwiel inlaat nokkenas defect was en óók al meegemaakt dat uiteindelijk en na lang zoeken de timing verkeerd stond/verlopen was bij een EP6 en dat kan ook P0011 veroorzaken.

Pedeki (0), 5 jaar geleden

Het olieniveau is perfect. Het olieverbruik is ook nagenoeg te verwaarlozen. 1 Ltr. op 9000km. Er is door de dealer al een klep vervangen voor de nokkenasverstelling. Storing is daarna weer terug gekomen. Omdat de storing, volgens de dealer, niet meer te wissen was is er een nieuwe software opgekomen. Hierna is de storing weer even weg geweest maar weer terug. Ook weer uit zichzelf weggegaan. Nu weer terug. Auto start zonder problemen. Draait ook hoorbaar goed maar begint slecht te lopen op het moment dat het display “emissie storing” aangeeft.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Beetje een vreemd verhaal van de dealer . Zal hans4074 ook mee eens zijn .
Ik neem aan dat elektroklep , nummer 14 , reeds vervangen is.
Er is dus nog genoeg te doen zoals door mij en hans4074 reeds is opgegeven .
Terug naar de dealer , deze heeft het probleem niet opgelost .

hans4074 (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens René, maar ik ken het verhaal maar van 1 kant. In ieder geval kan onze beste Pedeki de klachten blijven herhalen, maar daarmee wordt het probleem niet opgelost en zal er een vervolg afspraak gemaakt moeten worden bij de dealer.

Pedeki (0), 5 jaar geleden

Vervolg afspraak staat. Dealer heeft niet eerder de tijd dan 16-08 om er verder naar te kijken. Ik rijd nu dus al ruim een week en moet nog meer dan een werk langer rijden met een slecht lopende auto.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Je hoeft niet met de auto te rijden ! Heeft niemand u verplicht . Genoeg alternatieven . Om bijvoorbeeld ernstige ( katalysator ) schade te ontlopen .

Pedeki (0), 5 jaar geleden

Beste allemaal, het zou allemaal wel goed bedoeld zijn maar ik wil toch graag wat richting jullie melden. Ik ben een invalide man van 53 jaar. Door mijn ziekte ben ik meer dan 5,5 jaar mijn rijbewijs kwijt geweest. Dit heb ik eindelijk in maart van dit jaar terug gekregen. Zonder auto ben ik aan huis gekluisterd. Ik mag niet fietsen, brommeren of een enkel tweewielig vervoermiddel berijden. Ik ben slecht ter been. Om toch het gevoel van vrijheid na zoveel jaar weer terug te krijgen heb ik naar een cabriolet gezocht maar stelde wel wat eisen aan de opties die erop zaten. Deze auto heb ik in het oosten van het land gevonden (250km van mij vandaan) en met 3 maanden Bovag garantie gekocht. Ik heb bij de auto bij thuiskomst direct een aankoopcheck laten uitvoeren bij de officiële merkdealer. Bij deze dealer kom ik al meer dan 10 jaar voor de auto(‘s) van mijn vrouw. Begin juli, de garantie was net voorbij, begonnen de problemen voor mij en volgt het verhaal wat ik al aangaf. De garage waar ik de auto gekocht heb wil me uit coulance best tegemoet komen maar wel dan bij hem in de garage, wat ik ook begrijp.
Nu staat er toch duidelijk op de site Problemcar, we zijn er om elkaar te helpen en geef zoveel mogelijk informatie. Nu geef ik zoveel mogelijk informatie en word ik een babbelkous genoemd. Ik ben best bereid al de rekeningen die ik inmiddels gekregen heb, meer dan € 300,- te kopiëren en hier te tonen, maar dat is toch ook niet bedoeling van deze site. Ik wil geen garage zwart maken. Ook snap ik dat de dealer meerdere afspraken heeft en mij niet overal tussen kan zetten. En ik heb geen alternatief dan mijn eigen auto. Mijn vrouw heeft haar auto voor haar werk nodig. Volgens de dealer was doorrijden geen probleem, de auto zet zichzelf in “veilige modus”. Ik heb dit probleem alleen op de site geplaatst om te kijken of er misschien meerdere 207 rijders dit probleem hadden.

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Je jebt nog steeds garantie, ook al is de Bovag garantie van 3 maanden al verlopen.
Het is tegenwoordig wettelijk verplicht om 6 maanden garantie te geven.
Dus de verkoper moet dit op zijn kosten oplossen en dat mag niet te veel overlast veroorzaken.
Zeker gezien de achtergrond die je net hebt geschets, houdt dat volgens mij een leenauto in.
Kan of wil de verkoper de auto niet repareren, dan kun je ontbinding van het koopcontract eisen.

Zie ook: https://www.consuwijzer.nl/vervoer/ontev...

Pedeki (0), 5 jaar geleden

De verkoper wil zelfs als ik de auto hier bij de dealer laat repareren gezamenlijk tot een oplossing komen. Hij is ook bereid als ik naar hem toekom een leenauto te geven. Ik wil het voor hem, en natuurlijk ook voor mij, wat makkelijker maken om het dan hier te laten repareren zelfs als het mij dan wat extra geld kost. Gaat er mij voornamelijk om, om een oplossing te vinden voor het probleem. Ik ben, ondanks mijn invaliditeit, niet geheel onhandig maar weet vrij weinig van de heden ten daagse auto elektronica. In mijn tijd had een auto alleen een vonk, brandstof en lucht nodig, met daarbij een goede accu en hij reed “bijna” altijd.

Pedeki (0), 5 jaar geleden

Beste oldford, zojuist toch maar even contact gezocht met mijn rechtsbijstand. Het verhaal van 6 maanden wettelijke garantie klopt toch niet helemaal. Volgens hen gaat dit pas op als de auto pas max 3 jaar oud is en geen 10 jaar oud. Zij vonden het al heel mooi dat de verkoper mij 3 maanden garantie gaf. Ook vonden ze het mooi dat de verkoper uit coulance me nog steeds tegemoet wilde komen. Ook het verhaal van consuwijzer gaat bij een auto van deze leeftijd niet zo op en geld alleen als de verkoper van tevoren wist dat de auto niet goed was. Daar ik inmiddels probleemloos iets meer dan 3 maanden gereden had klopt hierbij dan weer niet. Volgens hen is dus ook het beste om de verkoper niet tegen mij in het harnas te jagen. Dit is ook helemaal niet mijn bedoeling, ik zou graag willen genieten van het auto rijden met open dak met dit weer.

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Tja, het bouwjaar en de gereden afstand zijn factoren die meetellen in de afweging wat je van een 2e hands auto mag verwachten.
Maar de wet gaat er vanuit dat als er een gebrek binnen 6 maanden komt, dat dat gebrek bij de verkoop al aanwezig was.
Het is dan aan de verkoper om te bewijzen dat het niet zo is.
Zie ook: https://www.anwb.nl/juridisch-advies/koo...

Tuurlijk zijn er grijze gebieden. Maar van een 2e hands auto mag je verwachten dat de motor langer als 3 maanden mee gaat.

Aangezien de verkoper wil meewerken en jezelf uit bent op gemak, zou ik de auto laten repareren bij de dealer.
Het risico op dure gevolgschades ligt, denk ik, helaas wel bij jou. Je zou ook de auto nu naar de verkoper kunnen brengen.
Zelf kun je bij deze storing denk ik niets doen. Je hebt zoals je zelf al zegt niet de kennis en niet de gereedschappen en apparatuur om dingen door te meten/testen. Bovendien, alle garantie en coulance vervalt als je zelf gaat sleutelen.

Pedeki (0), 5 jaar geleden

Ik ben niet geheel op het gemak uit, het gaat er mij meer om dat ik 2,5 moet rijden om de auto naar de verkoper te brengen en dan moet ik nog terug. Helaas is dat nu weer niet mogelijk voor me en moet ik alweer iemand anders inschakelen om met me mee te gaan. Ik denk dus dat ik geduldig af moet wachten tot volgende week. Ik hoopte alleen dat, zoals ik al aangaf, er iemand meer een gelijksoortig probleem heeft gehad.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Dealer in het oosten van het land . Indien u wilt , zou u mij dan de dealer via een E-mail kunnen geven . Misschien kan ik iets helpen , ben namelijk werkzaam bij ( meerdere ) Peugeot dealers in het oosten .

Pedeki (0), 5 jaar geleden

Ik heb hem niet gekocht bij een dealer in het oosten maar een Bovag garage. De dealer die hem gaat maken zit in het zuiden.

hans4074 (0) PRO, 5 jaar geleden

Je komt op problemcar met een meer dan keurig omschreven probleem. Je krijgt uit diverse hoeken goedbedoelde hulp en adviezen op je gestelde vragen en reacties, maar het verhaal blijft draaien en steeds andere wendingen krijgen. Ik snap nu je afhankelijkheid van je autootje, maar wacht eerst eens het bezoek aan de dealer af......ik zit in de zuidhoek ;-)

Pedeki (0), 5 jaar geleden

Zoals ik per mail al aan Rene doorgegeven had wilde ik vandaag de cilindersensoren omwisselen. Ik ben niet geheel onhandig, voorheen onderhoudsmonteur, en was in het bezit van een OBD2 scanner. Helaas werkte deze vandaag niet meer en kon dus de storing achteraf niet uitlezen. Als het goed is komt deze een nieuwe 1 deze dagen binnen. Als dit geen verschil oplevert moet ik me er bij neerleggen om tot volgende week donderdag en vrijdag te wachten. Dealer heeft dan voor me ruimschoots de tijd ingepland om verder te zoeken dan de eerdere onderzoeken nadat ik door de ANWB doorverwezen ben.

kaleido 1 (1620) PRO, 5 jaar geleden

Ondertussen zou ik zelf niet gaan pionieren , dan verspeel je je rechten zo wie zo , sorry.

Pedeki (0), 5 jaar geleden

Er bleek toch wat anders aan de hand. Doordat het oliekanaal naar de nokkenassen niet geheel schoon was kreeg de achterste elektroklep niet genoeg olie en werkte hierdoor niet. Helaas had de dealer niet geheel zijn werk goed gedaan, i.p.v. achterste klep de voorste vervangen en niet meteen een initialisatie en software update, dit moet volgens Peugeot direct na het vervangen van de elektroklep gebeuren en niet 2 weken later. Daarna naar een onafhankelijke garage gegaan die gespecialiseerd is in Peugeot en Citroën (PCA dealer) deze heeft alles volgens de juiste procedure uitgevoerd en het oliekanaal zuiver gemaakt. Er was helaas wel wat schade aan de nokkenas gekomen maar omdat ik in ieder geval geprobeerd had om het probleem zelf mee op te lossen heeft de verkopende garage zowel de complete kop inclusief nokkenassen vervangen en is hij me tegemoet gekomen in de eerder door mij gemaakte kosten. Voor mij nu dus eind goed al goed.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Dat is mooi Peter . Bedankt voor uw feedback .

KishanM (0), 4 jaar geleden

Mischien mosterd na de maaltijd hoor, maar ik zit sinds vandaag hier op dit forum en ik lees het een en ander.

Het probleem wat hier speelt heb ik gehad met mijn Renault Clio 2003 ( rij nu zelf een 207 THP uit 2007)

Alles werd gecontroleerd en er werd van alles geroepen en gerepareerd zoals lamdasonde en staafbobines, maar niks hielp...de storing verdween als ik de auto opnieuw startte wat dus wees op een elektrische storing.

Ik heb toen me gaspedaal losgehaald en daar zit een positiesensor op. Die heb ik opengemaakt en schoongemaakt en het was een tandje verschoven. Teruggezet en het probleem kwam nooit meer terug...

Doordat het uitlezen allerlei misfires gaf werd van alles uitgezocht zonder resultaat en onnodig vervangen van een hoop dingen

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.