close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 207 CC: Mechanisme beweegbaar dak defect.

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 5FX

Klein misverstandje
"Als de schema,s u al niet zo veel zeggen , wilt u dus gaan repareren op de gok ."
Dat wil ik niet nml. Alleen een tip of idee waar we het moeten zoeken. Onze dealer zat voorheen in Vlissingen, vlakbij maar alles is gecentreerd naar Goes.. Het steunpunt middelburg van hun, kan alleen zekeringen en lampjes vervangen., vertelden ze daar zelf.
Via google had ik bij andere cc modellen vergelijkbare euvels gevonden. o.a. draadbundel beschadigd en schakelaartje/contactje in kofferbak zat los. Kijk als het zo iets simpels KAN zijn kunnen we het zelf oplossen.
Onze ervaring is dat de dealer(s) nogal stevige prijzen rekenen. Bijv. er kan een kabeltje van het dak kapotgaan. Dan wordt de hele set voor een paar honderd euro vervangen. Terwijl je als je handig bent ook alleen het kabeltje kan vervangen.
En die laatste handigheid hebben we wel onder handbereik (5 minuten lopen)

Geplaatst door

chris schults-1 (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als we het dak openen, krijg je normaal de melding Dakbeweging voltooid. Die melding komt nu niet. En ook de ruiten sluiten niet. Wel komt er een melding SDakbeweging niet voltooid en als je knop loslaat de melding mechanisme beweegbaar dak defect. Contact uit en weer aan. Dan kunnen de ramen dicht gedaan worden. Bij dak weer sluiten gebeurt hetzelfde. Maar d an blijkt ook dat het kofefrdeksel niet open kan. Contact uit even wachten en op de knop drukken van sleutel voor kofferklep et voila, die kan weer open.
Via de servicebox citroen-peugeot kan ik wel bij de schema's komen, maar die zeggen me niet zoveel. Plus dat als daar bijv. de schakelaar afgebeeld staat, vraag ik me toch af, waar ik die in de auto terug kan vinden.

zo zie ik dat 8484T0 de sensor is van dak vergrendelen, maar waar vind ik die ?

Beste ,
Zou het bij dit soort complexe storingen niet verstandig zijn dat u eens begint met het ( laten ) uitlezen van de storingscode,s ?
Dit dan ook nog het liefst bij een PSA dealer in verband met de juiste omschrijvingen en nummers van de storingen .
Als de schema,s u al niet zo veel zeggen , wilt u dus gaan repareren op de gok .
Bijgevoegd de plaats van de sensor " dak vergrendeling " .

Succes.

Beste ,
Dan blijft mijns inziens nog steeds de juiste weg het eerst uitlezen .
U heeft nu totaal geen richting en focust zich op vergelijkbare storingen met verschillende oplossingen .
Tenzij u een beetje handig bent met een multiemeter . Er zal toch gemeten moeten worden .
Als enigste geef ik u mee om massapunt MC60 goed te controleren .
Loshalen , ogen en carrosserie goed opschuren , en goed monteren .
En als u dan toch de linkerzijde heeft ontdaan van de bekleding , ziet u ook de kabelboom . ( ter hoogte van het schanier )
Ook deze zou u dan nog visueel kunnen controleren op beschadingen / draadbreuk .
Het compleet vervangen van kabelbomen terwijl er volstaan kan worden met het vervangen van een enkele draad , dat ben ik gedeeltelijk met u eens . ( veiligheidssystemen daargelaten )
Ligt een beetje aan de bereidwilligheid en kundigheid van de betreffende monteur . ( Stel dat het zijn eigen auto was , hoe zou hij het dan herstellen ? )

Het heeft even geduurd maar gisteren naar een dealer geweest. Je moet ca 3 weken van tevoren afspreken !! Maar oke ze hebben de diagnose gesteld hoor :-)
Het ligt aan het kabeltje. De hele set moet vlg peugeot dan vervangen worden en zou eea opgelost zijn. Nu hadden we langer af en toe probleem met dat kabeltje en pas daarna kwam de foutmelding (een aantal maanden). Na een half uur gewacht te hebben, ze dat ook verteld. Na nog eens ons een uur te hebben laten zitten, bleven ze bij die diagnose. Er zitten meer sensoren, die de dakbeweging registreren en daarom was het zo moeilijk zoeken, waar het probleem zat.
Heb ze intussen (via facebook) ook even verwezen naar de servicebox op internet. Want de gehele behandeling bij die dealer beviel ons allerminst.
Maak via internet een afspraak voor gratis inspectie, krijg je bevestiging dat ze apk gaan uitvoeren. Gebeld gecorrigeerd. Kom je daar wordt toegezegd dat ze een half uur bezig zullen zijn. Zonder verder boe of ba laten ze je dus anderhalf uur zitten. Oke de koffie was goed, er lag wat te lezen en ze hebben schone toiletten.

En vergeet vooral de puzzel op de tafel niet. ;-)

hans4074 0
badge

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.