ik heb een peugeot 206 staan met een defecte ecu. volgens de eigenaar is dit verteld door de dealer nadat ze deze hebben uit gelezen.
als ik de auto met vol gas start wil die bijna aanslaan en als ik gewoon door start met vol gas slaat ie aan met veel rook
en komt dan langzaam op toeren bij gas minderen slaat ie ook gelijk af.
als de ecu werkelijk kapot is mag de auto dan wel eens aanslaan
of is dit een ander probleem?
Geplaatst door patric 205 (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
ad107 (0), 20 jaar geleden
ik heb hetzelfde verhaal gehad met een alfa, mijn euvel was valse lucht.
dus controleer ALLE rubbers van je inlaatsysteem op scheuren of bevestiging.
a.s.r. (0) PRO, 20 jaar geleden
als de wagen toch aanslaat en loopt, ondanks veel rook, krijgt ie dan niet veel te veel benzine? defecte temp zender ofzo?
Mivar Automotive BV (0) PRO, 20 jaar geleden
Heb eens meegemaakt bij Peugeot dat een van de injectoren via het stuurapparaat constant aan massa lagen waardoor een injector blijft inspuiten. Ook dan is de motor alleen te starten met volgas en gas los dan verzuipt hij weer.
Snelle controle: even voelen wanneer het contact een minuut of twee aanstaat of er een van de injectoren erg heet worden.
John5711 (0) PRO, 20 jaar geleden
bij de injectoren van een xu9 motor zit een brandstofdrukregelaar , als deze blijft hangen of vastzit dan krijgt de motor te veel brandstof en heeft dan dezelfde symptomen als u omschrijft.(vaak gaat dan ook regelmatig het diagnose lampje branden)Misschien is het bij u auto hetzelfde probleem. ( brandstofdruk even meten )
sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden
ikzou de auto maat niet te vaak starten want dan is de kat kapot voor je het weet
sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden
ik ben er een beetje uit maar een 1.4 motor is toch een TU motor en de hebben een map sensor die gaan ook wel eens stuk of de slang
bewise (0) PRO, 20 jaar geleden
Wat voor kleur rookt ie
patric 205 (0) PRO, 20 jaar geleden
ik heb de klant naar een andere dealer gestuurd om zeker te weten of de ecu defect was want als ik de nieuwe bestelde kon ik m niet terug doen.
maar klant heeft m daar zonder mij te berichten laten maken!!!
dus probleem opgelost en ik ga nu de klant een rekening sturen met heel wat uurtjes aan de broek!
Siem Bijman (140) PRO, 20 jaar geleden
En was het inderdaad de ECU?
patric 205 (0) PRO, 20 jaar geleden
Ag omdat de eerste dealer te duur was, en ik mocht de ecu wel bestellen maar als da te duur was kon ik voor de kosten op draaien!!!!maar bdw hij was nu 500 euro duurder uit!!!
en mijn rekening is ook al betaald! jij werkt toch ook niet voor niets ?
als je een eigenzaak hebt en je steekt uren in een auto en die krijg je niet betaald dan duurt het niet lang , dan kun je beter voor een baas werken!
het was inderdaad de ecu.
autobalk (0) PRO, 20 jaar geleden
Altijd zelf de auto naar een dealer of collega brengen of
langsrijden ,als je de klant er naar toe stuurt is er ook kans dat hij niet bij je terugkomt voor onderhoud,omdat hij ziet dat
je zelf de diagnose niet kunt stellen
Ook met sleutels inleren uitlijnen enz
rfbroek (0), 20 jaar geleden
ik weet uit ervaring dat dealers/zelfstandige garages een hoop overhead vangen op onderdelen. Zo werkt dat nou eenmaal, ook in andere branches.