Na het vervangen van de benzinepomp door een pomp uit een Xantia 1.8i kon ik mijn auto gewoon starten. Hij heeft daarna een minuut of twee goed gedraaid en daarna sloeg de motor plots af.
Het relais van de injectie blijft nu pulseren (ongeveer iedere seconde) en ik hoor de benzinepomp meepulsen.
Op de codepad brand nu zowel het groene als het rode lampje en ook het dashboard ecu lampje pulsen mee.
Dat is als de sleutel op contact staat. Als ik het contact afzet hoor ik sporadisch het pulsen doorgaan.
Als ik de ECU in de Xantia zet doet deze hetzelfde.
Ik krijg hem dus niet meer uit deze toestand.
Iemand dit al eerder voorgehad?
Ik heb hier nog een identieke ECU liggen, als ik deze inbouw lijkt alles normaal, maar hiervan heb ik geen code, dus geraak ik ook niet verder.
OK; Ik heb nu de ECU gemonteerd maar mijn startcode wordt niet geaccepteerd. Ik begrijp dat de code is opgeslagen in het keypad zelf en vroeg of laat de ECU mijn code zal accepteren. Hoe lang moet ik nu wachten en moet de auto dan op contact staan of juist niet?
En hoe zit dat nu als ik een tweedehands motor kan kopen (16 klepper) met ECU. Moet ik de verkoper dan voor de code vragen en moet ik die in overeenstemming brengen met die van mijn auto, of kan ik die motor met ECU zonder meer monteren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het lijkt alsof benzinepomp toch voor een storing zorgt. Je kunt de originele ECU eens proberen te resetten met 1 van de volgende manieren en dan kijken of die toch weer start. Een tip, om alle condensatoren in de ECU sneller leeg te laten kun je ook even de -pool op de +pool houden om alles te ontladen.
Helpt dit helemaal niet, dan zou de originele ECU wel eens kapot kunnen zijn. Check even of je een Sagem SL96-9 hebt.
Betreft die andere motor en ECU. Je moet volgens mij gewoon geluk hebben. Soms doet een andere ECU het gewoon en soms niet. Maar de code voor de ECU vragen is sowieso geen slecht idee:)
Succes!
ECU RESET:
motor laten draaien en gewacht dat de koelfan 2x aangeslaan heeft /
contact uit /
accuklem eraf/ minuutje gewacht /
accuklem erop/ op contact /
20 seconden gewacht /
10 seconden vol gas gegeven en erna de auto gestart, gewacht dat de fan weer aansloeg, contact weer uit en zo hebben we de boel gereset !
Got any niggly little engine problems?, car stalling?, got random idle issues?
Try an ECU reset!
The reset sets the ECU back to defualt settings. This means all duff info picked up from sensors etc is dumped.
First insure you have radio code (if applicable)
-disconnect battery for 10 mins
-reconnect
-turn ign to second click and wait 10 secs
-start car
-turn fan to max, lights on and any other electricals you can (this sets alternator voltage drop)(BEHALVE DE AIRCO!! is extra motorbelasting)
-allow to idle until warm and fans cut in
-take for a blast
You may need to repeat if fault persists
OK, hij doet het weer.
Ik ben naar de sloop gereden en twee ECU's gekocht die ik eerst in mijn Xantia van 1993 mocht proberen. Deze heeft dezelfde motor en ECU, maar geen startcode-beveiliging. De Xantia starte direct op eender welke van de twee ECU's. Ik mocht ze samen meenemen voor 50.
Thuis bij de Peugeot eerst het keypad losgekoppeld en toen een van de ECU's erin. Na even aandringen startte de auto op LPG, maar wilde nog steeds niet op benzine lopen.
Daarna toch maar weer de benzinepomp uit een Xantia gemonteerd en nu is alles perfect! De Peugeot rijdt nu prima op zowel benzine als LPG.
Conclusie: De orginele ECU is om zeep, maar dat kwam niet door de benzinepomp die ik juist verwisseld had.
Ik heb nu geen startcode beveiliging meer, maar daar lig ik niet wakker van. Misschien kan ik een code invoeren als ik het keypad weer aankoppel, maar dat durf ik niet uit te proberen.
PS Mijn ECU is een Magneti Marelli IAW 8P 20
14 jaar
[quote=ktmod]Het lijkt alsof benzinepomp toch voor een storing zorgt. Je kunt de originele ECU eens proberen te resetten met 1 van de volgende manieren en dan kijken of die toch weer start. Een tip, om alle condensatoren in de ECU sneller leeg te laten kun je ook even de -pool op de +pool houden om alles te ontladen.
Helpt dit helemaal niet, dan zou de originele ECU wel eens kapot kunnen zijn. Check even of je een Sagem SL96-9 hebt.
Betreft die andere motor en ECU. Je moet volgens mij gewoon geluk hebben. Soms doet een andere ECU het gewoon en soms niet. Maar de code voor de ECU vragen is sowieso geen slecht idee:)
Succes!
ECU RESET:
motor laten draaien en gewacht dat de koelfan 2x aangeslaan heeft /
contact uit /
accuklem eraf/ minuutje gewacht /
accuklem erop/ op contact /
20 seconden gewacht /
10 seconden vol gas gegeven en erna de auto gestart, gewacht dat de fan weer aansloeg, contact weer uit en zo hebben we de boel gereset !
Got any niggly little engine problems?, car stalling?, got random idle issues?
Try an ECU reset!
The reset sets the ECU back to defualt settings. This means all duff info picked up from sensors etc is dumped.
First insure you have radio code (if applicable)
-disconnect battery for 10 mins
-reconnect
-turn ign to second click and wait 10 secs
-start car
-turn fan to max, lights on and any other electricals you can (this sets alternator voltage drop)(BEHALVE DE AIRCO!! is extra motorbelasting)
-allow to idle until warm and fans cut in
-take for a blast
IK HEB EEN PEUGEOT 306 MET ZO'N ECU VAN SAGEM EN MIJN PEUGEOT SLAAT NIET AAN(DIAGNOSELAMP EN BRANDSTOFPOMP GINGN NIET). IK HEB EEN ECU GEVONDEN MET DE ZELFDE NUMMER EN NU BRANDT DIAGNOSELAMPS WEL EN BRANDSTOFPOMP GAAT OOK MAAR TOCH WIL HIJ NIET STARTEN. KAN JE MIJ HELPEN MET WAT HET PROBLEEM ZOU ZIJN?
You may need to repeat if fault persists[/quote]
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar