253 bezoekers online

Peugeot 207 1.4vti 2011: Electronica/ecu storing

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 8FP, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 70

Hallo ik ben Brian. Ik ben nieuw op dit forum omdat ik een peugeot 207 1.4vti heb.
Ik zoek iemand die goed is in diagnose stellen ik heb de storingen p1030 en p1062 in mn peug zitten. Ecu ?
Laatst onder het rijden viel hij uit en krijg hem niet meer aan. Wie o wie kan mij helpen .Ik heb lexia pp2200 uitlees apparatuur. telefoonnummer
0644239704 mvg Brian.

Brian b

Geplaatst door Brian b PRO , lid sinds 2 weken geleden

9 Reacties

0

oldford, 2 weken geleden

Wat zijn de exacte omschrijvingen bij die foutcodes?

0

Brian b, 2 weken geleden

P1030: systeemvariabele kleplichthoogte eigenschappen van de storing : systeem geblokkeerd
Status: permanente storing
Type:lokaal
Status mengselregeling:auto niet gestart.
Berekende waarde van de lading(vulling) 000,0
Snelle mengselcorrectie(cilindergroep1):0%
Trage mengselcorectie(cilindergroep1)0%
Druk inlaatspruitstuk: 2550mbar
Spanning gaspendaalsensor1: 400mv
Inleerbehoefte van de klep aanslagen:Nee
Instelling kleplichthoogte:9,49mm
Status van de voedingsrelais van de motor van de kleplichthoogte ingeschakeld
Gemeten kleplichthoogte : 0,730mm
Duty cyclus motor variabele kleplichthoogte :98%
Voorgeschreven vulling:74%
Gemeten vulhoeveelheid:99%
Bedieningsrichting motor variabelekleplichthoogte: open richting.mvg Brian

0

Brian b, 2 weken geleden

P1067: voeding van het systeem van de variabele kleplichthoogte
Eigenschappen van de storing:
cirquit onderbroken
Status: permanente storing
Type: locaal
En het hele verhaal van hier boven. Motor start wel maar slaat niet aan. mvg Brian

0

oldford, 2 weken geleden

In je 1e boodschap staat P1062. De laatste heeft het nu over P1067. Welke is het?
Als het P1067 of die omschrijving is, dan eerst naar de voeding van het kleplift systeem kijken.

Wat verder opvalt is de inlaatspruit druk in de Freeze Frama data van P1030 (2550 mbar).
Die staat op de maximum waarde i.p.v. rond de 1000 mbar.
Geeft de map-sensor in live data wel geldige waardes af?

0

Brian b, 2 weken geleden

P1067 is het sorry.nee ik krijg geen sturing vanuit de ecu. Stekker van kleplichthoogte Motor afgehaald toen kreeg ik wel aansturing van ecu maar dan ook gelijk weer foutmelding in het systeem.ik ben een monteur van klassieke auto's dit is voor mij geheel nieuw daarom zoek ik ook iemand die mij daarbij kan helpen het op te lossen anders word het een hele dure grap.dus heb je interesse wat te klussen ,de lexia pp2200 heb ik erbij dan zou ik hier ook graag wat van willen leren door iemand die hier goed bekend mee is . Mvg Brian

0

Brian b, 2 weken geleden

Het hoefd niet gratis!

0

Brian b, 2 weken geleden

Daarom ook mijn nummer 0644239704 dat werkt veel directer.mvg Brian

0

oldford, 2 weken geleden

Bellen is leuker voor jou misschien, maar daar heeft niemand op dit forum wat aan.
Dus bellen ga ik zeker niet doen.

0

dick407sw, 2 weken geleden

De druk van 2550 mBar klopt zeer zeker niet. Ik heb geen ervaring met deze motoren, maar als dit de maximaal mogelijke waarde is, dan is meestal een voeding niet aanwezig (in dit geval zeer waarschijnlijk de massa) op de sensor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 1.4vti of stel zelf een nieuwe vraag.