Ik heb een 306 die bij koude motor een onregelmatige fluittoon produceert ergens uit het motorblok. Soms is ie weg, maar na gasgeven weer terug. Als de motor warm is, fluit ie niet meer. Ik kan het niet precies localiseren.
Kan het zijn dat ie valse lucht blaast/zuigt??
Ook vind ik de motor een tikkend geluid hebben.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is dt missch een klein lekje in de uitlaat pakking
Nu je het zegt, ik zag wel rook (damp) aan de voorkant van het blok omhoog komen. Maar ik had niet de indruk dat het geluid daar vandaan kwam, dacht meer aan de achterkant tegen schudbord.
17 jaar
loop eerst de uitlaat maar na op lekkage
Je kan de uitlaat heel makkelijk controleren. Laat de auto stationair draaien, pak een oude poetsdoek, en druk zo hard je kan de uitlaat dicht. Als de uitlaat dicht is dan wordt er druk opgebouwd en lukt het na verloop van tijd niet meer om de uitlaat dicht te houden, zit er een gat in dan kan je dat met een beetje geluk horen, maar je merkt het in ieder geval als je zonder problemen de uitlaat dicht weet te houden.
Het kan ook ergens een lager zijn of een riem die piept. (spanning te laag of pulleys niet op één lijn)
17 jaar
[quote=Croxman]Ook vind ik de motor een tikkend geluid hebben.[/quote]
Dat tikkende geluid kan een krukaslagerschaal zijn, komt vaker voor bij deze motoren en is niet erg.
Ik heb vandaag een doek tegen de uitlaat gedrukt met een stationaire motor: ik merk dat er druk opgebouwd wordt, maar de auto slaat verder niet af. Het gefluit wordt niet meer of minder.
ik heb het geluid opgenomen met mijn mp3 speler en staat hier:
wellicht herkent iemand het geluid??
17 jaar
wat een t herrie
weet nie zeker
maar doet een beetje aan de dynamo denken
Of multiriemgeleiderol. Haal eens deze riem eraf en luister dan of het weg is of niet.
een multiriemgeleiderol???
er zit een riem/snaar aan de dynamo, daarboven zit onder een kap nog een riem, is dat de multiriem?? en kan de motor draaien zonder deze riem?? (ik weet niet wat ie zoal aandrijft namelijk)
17 jaar
waarschijnlijk spanrol van distributie riem, komt wel vaker voor dat deze giert bij koude motor. Advies: zsm (laten) vervangen en dan ook gelijk maar de distributie riem, voordat er motorschade ontstaat.
Ben ondertussen nog bij de Peugeotgarage in Nagelen geweest, en daar constateerde ze dat de koppakking lek is; oli lekkage (vooral bij dyamo), olie in de radiateur, onregelmatig lopen, vocht (condens?) aan de binnenzijde van de motorkap....
dus ga ik die denk ik maar laten vervangen.
17 jaar
na vervangen van koppakking, was de fluittoon weg
15 jaar
heb je er al die tijd nog mee gereden dan ?
In ieder geval mooi dat je toch even de oplossing geplaatst hebt,ontdanks het laatste bericht in Sep 2007.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar