Beste mensen,
Ik heb het volgende probleem,bij de bovenstaande auto gaat het lampje van het motormanagement branden met de volgende foutcodes.
koelvloeistof indicatielamp functioneringsstoring
cil 1 en 2 onderdrukking
ik heb de bobine al vervangen, en toen leek het probleem aanvankelijk opgelost.
echter na 5 weken ging het lampje terug branden,ik heb het systeem weer terug gereset.
maar de storing zal weer terug komen.
voornamelijk die van de koelvloeistof want die is niet te wissen.
Nu wil het probeem oplossen ipv resetten.
WIE KAN MIJ HELPEN!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De melding over het koelvloeistof indicatielampje betreft het lampje in het dashboard dat waarschuwt voor overtemperatuur c.q. de aansturing van de dashboardmeter. Is het lampje soms defect? Kun je deze aansturen met een actuator test? Werkt de meter correct?
Kan zijn dat deze door de BSI wordt aangstuurd.
306 met een BSI? Waar staat die?Die wil ik zien want die is uniek.Sorry Old Ford, ik kon het niet laten.
Lupo heb je misschien ook storingsnummers want deze beschrijvingen herken ik niet.
Ja hoor OJ ik heb zelf ook een 306 (import)met BSI.
Trouwens Bsi(bijzonder,stomme,ingenieurs)gezien de vele storingen en software updates.
Lampje defect?,contacten nazien? (van dash)
Oiram
Heren, een 306 met een BSI bestaat niet,er zit geen centimeter multiplex in. Dat de diag of de PPS of andere test apparaten de centrale eenheid beveiliging BSI noemen begrijp ik ook niet. De centrale eenheid beveiliging is gewoon een module die de startblokkering en de centrale vergrendeling regelt en meer niet, dus zeker geen BSi.
Lupo, als het kontakt aan staat brandt dan het rode lampje in de temperatuurmeter ? Als dat niet brandt zal daar inderdaat iets mee loos zijn. het zij het lampje/bedrading,conectors.
In deze auto zit Bosch m744. De koeling van de motor,de airco en de waarschuwingen voor de bestuurder worden zover ik weet rechtstreeks door de motor EBE geregeld. Hij heeft dacht ik een gecombineerde temperatuur sensor, maar dat zou ik even na moeten kijken als je dat wilt.
Er is ook ooit een modificatie geweest voor voor de bedrading van de bobine. Kijk eens of een van de 4 draden van de bobine omwikkeld is met speciale isolatie. Van af een bepaald serie nummer zit deze er fabrieksmatig op asl die er niet op zit, dan isie te bestellen bij de dealer. Onderdeelnummer kan ik je wel geven als je dat wilt. Ik moet het dan wel even opzoeken.
Trouwens OT. heb je al eens geprobeert je BSI van je 306 een update te geven ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar