Sinds kort de Peugeot 308 diesel en kilomerstand ca. 197.000 km.
Vorige week gaf het een motorstoring na tanken. Onvoldoende additief, terwijl tankje toch helemaal vol was. Gaf ook de melding roetfilter versleten. Naar de garage en die bevestigde dit. Komende vrijdag een nieuwe roetfilter, maar ben nu 650 km verder en de auto loopt als een trein en nog geen enkele storing.
Zou het kunnen dat dit een storing in het systeem was die tijdelijk is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je de exacte tekst of het nummer van die foutcodes?
Foutcode P 1435 Multiplexer diesel additiefpomp: CAN netwerk of pompfout
Foutcode P 242F Roetfilter versleten
Foutcode B2EB0 Leeg tankadditief
Maar ondanks mijn vragen verdenk ik de garage ervan dat ze additief niet hebben bijgevuld of in het tankje van Adblue hebben gemikt
3 jaar
Ik zou niet zo maar het roetfilter vervangen in dit geval.
Het (eventuele) verstoppen van het roetfilter kan ook aan de fout in het Eolys systeem liggen, dat niet of niet genoeg Eolys meer inspuit, waardoor de benodigde temperatuur voor regenereren hoger wordt en misschien niet bereikt wordt.
Ook een fout in de drukverschilsensor of de aansluitslangen daarvan kunnen de fout P242F veroorzaken. Ik zou vooraf wel even controleren of dat allemaal correct werkt.
Is jouw garage een dealer of universeel? Indien universeel hebben ze wel de juiste diagnose apparatuur om het Eolys systeem te resetten na bijvullen?
eolystank defect, komt veel voor. roetfilter is hoogstwaarschijnlijk niks mis mee, en gaat iid dit probleem niet oplossen. wat oldford tussen de regels ook al schrijft, garage zoeken met iets meer kennis.
Dank je Harry. Is eolys hetzelfde als additief?
3 jaar
In principe wel , ad blue is ook een additief Peugeot heeft er 2.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar