hallo,
ik heb een storing in mijn scherm van mijn 406 2.2 hdi break uit 2001,
motorvervuilingsysteem defekt FAP,
ik heb em uit laten lezen, en er kwam naar voren dat het roetfilterreservoir leeg is, ofwel dat toevoeginggebeuren om het filter schoon te houden...
en het rare is dat er (volgens rdw) geen roetfilter aanwezig zou zijn.....wel dus...
kan iemand mij vertellen wat er in moet? kosten? kan ik dit zelf doen?
moet dit via de dealer? of kan het goedkoper ergens?
en kan het nare gevolgen hebben op korte termijn als ik dit even een maand uitstel?
alvast dank...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
denk dat er idd iets niet klopt
laat hem bij de dealer uitlezen.
naar mijn weten heeft deze auto geen additief tankje onder de auto. is pas bij de 407 gekomen en 406 was alleen roetfilter,
universele kasten geven vaak niet de juiste storingomschrijving waardoor verkeerde diagnose gedaan kan worden.
als je bij dealer laat uitlezen dan weet je direct wat de oorzaak is en kuinnen ze ook een oplossing bieden
dank voor uw antwoord, toch heeft ie onder de auto (achter) wel het tankje zien zitten toen ie em aan de computer had.....dus het zit er wel op, op deze auto....(niet dat ik daar nou blij mee ben ofzo :-)
10 jaar
zit net te kijken en idd het zou kunnen dat je het hebt. maar dan moet je ook een roetfilter onder hebben zitten.
idd....die zit er ook onder....ook niet echt iets om blij van te worden hahahaha.....ook enig idee of je dat tankje geheel moet vullen? of is een gedeeltelijke vulling voldoende? aangezien er 80.000 kms mee gereden kan worden, ik schrok ook nogal van de prijsverschillen....ik belde een dealer in een dorpje in de buurt en die rekende alleen al voor de vloeistof 145 euro....en heb ook een grotere dealer gebeld....die rekende 105 euro....en het vullen erbij kom ik op 200 euries....bij beide....
10 jaar
het vullen zit je idd rond de 200euro
hoe ze aan de prijs verschil komen dat weet ik niet.
vloeistof niveau zou om de 80.000km gepeild moet worden, het vullen zou misschien dan nog niet nodig zijn. van de nieuwe auto's is dat 120.000km eerste controle dan zie je vaak dat tank nog 30-40% vol zit. meestal geven die bij 160.000-180.000km storing van dat het op is. maar dan heb je echt tot de laatste druppel gereden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar