Peugeot 206: foutmelding p0300

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

goedenavond,
ik heb het er al overgehad in een andere topic maar dag maak er zelf een topic van.

enige tijd geleden kreeg ik de een foutmelding op het dashboard (motorlampje) terwijl ik door de tunnel onderweg naar me werk was, dus ben met veel pijn en moeite (geen vermogen meer) door gereden naar me werk aangezien het nog geen 1km meer hoefde.
ik heb de anwb erbij laten komen en het bleek vonkoverslag te zijn maar de beste meneer kon me verder nix vertellen, alleen dat het volgens zijn weten van de bobine af zou moeten komen, maar aangezien het een tijdelijke storing was raden hij me aan om gewoon weer te gaan rijden (aangezien die na herstarten weer perfect loopt) en mocht de melding terug komen dan de bobine te vervangen. hij heeft de melding gereset.
na 2 dagen rijden kreeg ik de 3e dag in de zelfde tunnel, (zelfde plek) weer de zelfde problemen. hierop heb ik hem herstart en ben ik omgedraaid en naar huis gereden. ik heb de zelfde dag een nieuwe bobine gehaald en deze gemonteerd.terwijl alles weer terug zat ben ik een stuk gaan rijden en weeeer in de zelfde tunnel zelfde plek het zelfde probleem.
toen heb een een afspraak gemaakt bij de dealer om hem aan de computer te hangen kijken als hun wat meer konden zien, de dealer kon zien dat het fout melding p0300 was (vonkoverslag onbekende cilinder) maar kon verder nix zien of iets want terwijl die verder wilden in de melding was de melding ineens verdwenen op de computer.
ben toen naar huis gereden zonder problemen heb 4 nieuwe bougies erin gedraaid (de ouden waren nog niet veel gebruikt maar oke).
heb nu 1 dag probleemloos kunne rijden naar me werk maar toen ik net voor de 2e keer naar me werk ging kwam zoals verwacht op de zelfde plek weer de zelfde melding.
ben nu een beetje idee loos waar het nog aan kan liggen, mischien iemand hier een idee? waar ik zou kunne zoeken.alvast bedankt Patrick

blue 206

Geplaatst door blue 206 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Hans4040 (320) PRO, 10 jaar geleden

Komt dat alleen voor in die tunnel op die plek..?
Doet mij denken aan een slechte verbinding ergens;
als de auto voorover of achterover hangt dat er dan een los kontakt ontstaat....controleer de bedrading van de ontsteking

blue 206 (0), 10 jaar geleden

Hallo.

Ik heb het de laatste dagen paar x gehad en ook buiten die plek. Heb het weekend ook 230km gereden continu met storing en op de terug weg even ergens wat gegeten en na vertrek heb ik zo'n 200km gereden zonder storing of lampje. En de dag erna begon die weer.

Hans4040 (320) PRO, 10 jaar geleden

Ik zou het toch zoeken in een slecht contact...ergens..?
Losse draad, ge-occideerde stekker...enz

blue 206 (0), 10 jaar geleden

oke tnx

ik ga straks als ik thuis ben (nacht dienst) is even wa bundels te voorschijn halen en kijken cq doormeten je hoort het nog van me.

Hans4040 (320) PRO, 10 jaar geleden

Oke....succes

blue 206 (0), 10 jaar geleden

Hey hey.

hrb vandaag even de ecu en het dubbel relai gechekt en is keurig droog en schoon nix op aan te merken. Heb aangezien de melding er nog instond maar niet meer actief de auto laten uitlezen. We zagen de melding staan maar na een minutje ongeveer moesten we opnieuw aanloggen op de ecu maar was de melding ineens weg (zelf gebeurde bij de dealer) hebben toen de auto gestart en live gegevens gechekt en als je naar de injectoren kijkt geef die op cil 1 en 2 2.55 aan (weet nie meer precies hoeveel) maar op cil 3 en 4 geeft die 0 aan?!?! Betekend dat dan dat die kapot zijn? En welke is het cil 4 is gezien vanaf de dif toch?

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Kan is groot dat dit veroorzaakt wordt door de hydraulische klepstoters. Welke motorolie zit erin en wanneer is dit voor het laatst ververst?

blue 206 (0), 10 jaar geleden

Hey hey

ik heb het blok zo ongeveer 8/10 000 km geleden gereviseerd en toen hebbik er ook 16 nieuwe klepstoters ingezet.
en de olie die erin zit is uit me hoofd 5w40 van kroonolie. Het was de planning om eennkleine beurt te gaan doen maar toen begonnen de problemen dus ben er jog jiet aan toe gekomen.

de motor klinkt ook niet raar. Alleen als de melding erin komt dan lijkt het wel een tracker

wat me vandaag tijdens het uutlezen ook opviel is dat die stationair ook niet lekker loopt ( oke er zittten scherpere nokassen in) maar toch.

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Als ik het goed heb, moesten de stoters dan vervangen worden door die van een 1.8 16 v. Heb je die gemonteerd of de originele?

blue 206 (0), 10 jaar geleden

Ik heb de stoters gehaald bij een zaak die der in gespecialiceerd is. Bij de zelde zaak heb ii ook de andere nokassen gehaald

we hebben de oude stoters meebgenomen en voor de zekerheid opgemeten en ze waren precies het zelfde

blue 206 (0), 10 jaar geleden

Ben gister avond heel de avond bezig geweest met uitlezen.
de auto heeft lang staan draaien en konden maar 1 raar dingetje vinden dat bobine 1 af en toe een dipje heeft en niet zoals bobine 2 1rechte lijn blijft.

zijn ook daarna wezen rijden met de laptop maar was nix raars aan te zien.
hebben tijdens het rijden ook ff flink door getrapt maar nix raars te melden.

Ik ga zo even langs de garage om een 4 gassen test te doen en daarna houden de opties op.


dus mocht iemand een idee hebben das graag welkom.

mvg patrick

blue 206 (0), 10 jaar geleden

Co meting was goed dus de opties zijn op.

blue 206 (0), 10 jaar geleden

goedendag,

ben nu paar dagen verder en heb de storing een paar 2x gehad.
bij de eerste x storing heb ik de injectoren beluisterd om te kijken als er 1 of meerder niet mee lopen tijden de melding (werd mij verteld)
toen was injector 4 (bak zijde) de boosdoener. heb toen injector 4 omgewisseld met injector 2 om te chekken als het probleem weer komt het mee schuift met die injector (dus mee schuift naar cil 2).
heb toen ruim 6 dagen kunnen rijden ook met de hevige regen val maar geen problemen, tot vandaag ik reed naar me werk en juist net aant eind van de tunnel begon die weer.
ben toen gestopt bij een parkeerplaatsje en de injectoren beluisterd, maar helaas heb even snel injector 1 en 4 beluisterd en injector 1 deed nu nix. zelf als ik de stekker ervan aftrok reageerde de motor er niet op.

maar pas toen ik de auto opnieuw gestart had loopt die weer goed en blijft het motor lampje knipperen, en dag ik pas @#$%^&*! ik had injector 2 moeten beluisteren plaats van 1 maar ja.


iemand toevallig nog een idee waar ik kan kijken, Brandstof druk??

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.