close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Peugeot 206 Probleem

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine

Na de aankoop, onderweg naar huis, ging het motormanagement lampje branden.
Tilburg – Halsteren is een stuk rijden, daarom besloot ik na onderzoek te hebben gedaan op internet (via forums) en de feedback die ik kreeg van een automonteur bij X , de bobine te laten vervangen op 01-07-2013 bij X.

De dag (03-07-2013) dat ik mijn auto op ging halen, bleek het probleem niet verholpen te zijn en het motormanagement lampje brandde nog steeds. Ik ben meteen terug gegaan naar de garage in Tilburg en die beval mij aan om terug te gaan naar Y.

Maandag 8 Juli ben ik met de auto naar Y gegaan, daar moesten we een nieuwe afspraak maken voor reparatie en besloten we de auto daar te laten staan.

De week erop maandag (15-07-2013) zouden ze aan de reparatie beginnen, maar door vakanties kwam het dat niet uit. Later die week zijn de reparaties van start gegaan.

Op vrijdag 26-07-2013 zijn we terug gegaan naar Y, de cilinders waren vervangen. De reparatie + 2 cilinders zijn betaald door Y. De overige 2 cilinders was mij aangeraden door Y zelf om ook te laten vervangen op mijn eigen kosten (€ x,-).

Ik ben toen weggereden bij Y in mijn Peugeot 206, met de mondelinge garantie dat de auto helemaal 100% in order zou zijn.

Nadat ik 10km op de terugweg was, sprong het lampje van het motormanagement weer aan. Ik heb meteen gebeld en mijn werd verteld om terug te komen naar de garage.

De auto bleef weer achter bij Y, ze moesten nader onderzoeken wat nu het werkelijke probleem was. Een paar dagen later werd ik gebeld, en werd mij verteld dat het probleem lag aan de boordcomputer. Deze zou worden opgestuurd en na dagelijks te vragen hoelang het nog ging duren, kreeg ik de auto op woensdag 28-07-2013 terug.

Op zaterdag 31-07-2013 had ik een weekend weg gepland met mijn vriendin naar Oberhausen. Eenmaal aangekomen in Oberhausen, roken wij beide een vreemde lucht. Het lampje STOP knipperde toen constant en de warmtemeter stond helemaal in het rood. Bij de rechterbijrijder, op de vloer, was het nat.

--------------------------

2 maanden later had ik de auto terug, ik heb in die 2 maanden GEEN vervangend vervoer gekregen. Ook niet nadat ik hierom vroeg.


De auto is gekocht bij een BOVAG garage, maar val net onder de BOVAG garantie (onder de 4500,- gekocht)
Ik weet dat een occasion dealer / garage wettelijk verplicht is, een correct rijdende auto te leveren.

Ze hebben meerdere kansen gehad om de auto correct te laten rijden.

Maar...
Mijn vertrouwen in de auto is geheel weg.
Mijn vertrouwen in de garage is ook ver te zoeken.

Iemand enige idee wat ik nu kan?

Wat mijn rechten zijn (bijv. bij ontbinding van de koopovereenkomst)? en de plichten de ik heb?

Geplaatst door

TimB (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vermoed dat er wel een berichtje komt , dat dit niet hier opgelost kan worden , zijn andere instanties voor.

kaleido 1 6595
badge vip badge

11 jaar

Dat vermoed ik zelf ook. Maar welke instanties kan ik hiervoor raadplegen ?

TimB 0

11 jaar

@ TimB:
Het vermoeden van Kaleido en jou zijn juist.
Dit is inderdaad geen site voor wie dan ook om welke uitspraak over wie dan ook te doen. Of dat nu over kosten, kunde of uitgevoerd werk gaat.
Voor je probleem dien je eerst contact op te nemen met het betreffende bedrijf. Daarmee dien je het in eerste instantie op te lossen.
Als dat niet lukt kun je bv. naar een rechtswinkel gaan. Die kunnen je verder helpen en wellicht doorverwijzen.
Aangezien het in dit soort kwesties altijd gaat om woord en weerwoord, is je vraag aangepast v.w.b. namen en bedragen.

Moderator.

moderator 0
badge

11 jaar

je mag weten dat de eerste 3maanden bij alle bedrijven standaard garantie op zit dat de motor goed is.
Bedrijf waar de auto gekocht is moet hem of andere auto aan u aanbieden of de reparaties zelf betalen.

vindt het gek dat bobine eerst wordt vervangen en plots later de zuigers
kan qua storing geen rede voor geven
in plaats van zuigers vv haddden ze net zo goed 2de hands motor in kunnen hangen, waren ze iets duurder uit maar had je zelf wel meer garantie gehad dat het goed zou komen

Moderator geeft het al aan.
zijn voor de storingen op te lossen en geen klachten.
zou ook liever de storing codes willen zien die hij heeft gehad en kijken wat de beste oplossing is. ben bang dat die stap voor u al ver overschreden is en dat kan ik begrijpen.

mijn advies neem contact op met bedrijf waar je hem hebt gekocht en probeer daar een oplossing voor te vinden. dat alleen in voordeel van u.
als betreffende bedrijf bij de bovag zit kun je het beste ook met hun contact opnemen.
ongeacht dat hij geen bovag garantie heeft moet je wel motor in orde zijn.
die zullen je denk als enige hierin kunnen helpen.
via rechtsbijstand is een stap hoger maar ook een optie.

zijn voor u dure centjes.
voor u voelt het aan dat je het geld letterlijk in bodemloze put goeid

hoop voor je dat je hier mee verder kunt.
mocht je de klacht op willen lossen dat kan dan altijd hier.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.