nav mijn andere topic over een tik in het blok heb ik even alles op een rij gezet.
Probleem:
- Tik in het blok
- Erg weinig vermogen voor 122pk
- Niet stationair op gas
- Black sludge
- Veel carterventilatie
Auto:
- Peugeot 306 XSI
- Benzine / LPG
- 1994
- 200.000km
Tik varieerd met de toeren, vrij harde tik.
Heb de cilinderkop eraf gehaald.
Koppakking zag er goed uit, kleppen zijn niet afgebroken of iets dergelijks en de zuigerwanden zijn netjes.
Wel zit er behoorlijk wat aanslag op de zuigers en cilinderkop.
Wie weet, hoe ik er achter kom wat er met deze auto mis is.
Hoe kan ik zien dat de kop aan revisie toe is? hoe weet ik of het onderblok nog in orde is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien zijn de kleppen uitgesteld, zou goed kunnen met deze km-stand en LPG.
zou dat ook die tik verklaren?
Revisie bedrijf kan wel nakijken of die kleppenn goed zijn neem ik aan?
Die tik kan zeker van een klep komen. Revisiebedrijf kan de hele kop voor je controleren.
gaan we dat maar eens doen, inlaatpoorten van de kop zij ook zwart....
Lijkt echt of hij max 80 pk levert en veel peut verbruikt!
Ik adviseer om eerst zelf de klepspeling te controleren, inl .20 en uitl .40 mm. Is het uitlaatspruitstuk toch niet stuk ?
Te veel klepspeling kan ook tikken veroorzaken. Lijkt onlogisch maar misschien zijn ze eens verkeerd gesteld. Waarom heb je niet eerst compressie gemeten en een lektest gedaan ?
Had ik idd eerst moeten doen.
Kop zit er nu weer op, dit is wat ik tegenkwam:
Die cilinder heeft speling, kan de zuiger als hij boven in is redelijk heen en weer tikken.
Toch kantelende zuiger?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar