Peugeot 607: gaat in noodloop vmax 40km/h

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: hdi 2.2

motor 4hx geeft de volgende 5 storingen.km volgt nog effe kijken
tijdelijke storing synchronisatie nokkenas/krukas,wijziging signaal motortoerental te bruusk
idem ... controle hogedruk brandstof,onvoldoende brandstofdruk/lekkage . geen lekkage waarneembaar
idem ... controle hogedruk brandstof,druk lager dan de voorgeschrevendruk
idem ... controle hogedruk brandstof,druk lager dan de minimale druk
idem .,... gaspedaal geblokkeerd,rem en koppelingspedaal tegelijkertijd ingedrukt. onmogelijk betreft een automaat?


advies is vervangen van de hogedrukpomp die wordt aangedreven door de distributie.
op internet staat dat de omschakelklep van het inlaatspruitstuk wel eens kapot gaat lekt inwendig vacuumverlies.maar dat lijkt niet op deze storingen.
heeft iemand al zoiets meegemaakt?

willemsezone010

Geplaatst door willemsezone010 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

harry4203 (465) PRO, 14 jaar geleden

je moet eigenlijk eens kijken in meting gegevens of ie tijdens de storing de drukregelaar ook volledig aanstuurd om een zo hoog mogelijke brandstofdruk te verkrijgen. als dit het geval is ben ik ook een beetje bang dat je het in de hd-pomp moet zoeken. je kunt even beginnen met de stekker/bedrading van de raildruksensor (zit in de commonrail geschroefd) te controleren. deze zou de storing ook kunnen veroorzaken.

willemsezone010 (0) PRO, 14 jaar geleden

auto heeft 113000 gereden en ik ga maandag zeker eerst naar die brandstofdruksensor op de galerij kijken.wie weet je hoort nog.

vervoort11761 (0) PRO, 14 jaar geleden

brandstoffilter, opvoerpomp in tank in orde?

baur21 (0), 14 jaar geleden

vervang het brandstoffilter maar eerst. dat heb ik zelf al div. keren gehad.

willemsezone010 (0) PRO, 14 jaar geleden

ik plaats deze nog niet als oplossing want ik geloof er nog niet in.
maar na het vv van het brandstoffilter heb ik 3x proef gereden met in totaal 40km.doet het perfect ook met kickdown wat ook mede een klacht is/was.
als ik hem aan die klant meegeef en goedblijft gaat ie als oplossing.
is die dan zo gevoelig op de doorstroming?ga morgen dat oude filter doorzagen en in benzie leggen wat daarnou inzit dan.
is wel een inzetfilter maar die kan je ook doorzagen of ik zie morgen de vervuiling zo direct.

willemsezone010 (0) PRO, 14 jaar geleden

het was het brandstoffilter.maar ik geloof het nog steeds niet.effe wachten dan maar of de klant weer belt he ?

harry4203 (465) PRO, 14 jaar geleden

toch komt dat echt wel vaker voor hoor, en niet alleen bij peugeot.

willemsezone010 (0) PRO, 14 jaar geleden

als een inhoudende wagen binnenkomt en je zegt we gaan eerst de filters vv verklaren veel mensen je voor gek of niet soms?

harry4203 (465) PRO, 14 jaar geleden

dat ben ik wel met je eens, echter, men zegt wel dat je altijd bij de basis moet beginnen. en daar valt een simpel iets als filters natuurlijk wel onder.

baur21 (0), 14 jaar geleden

Als die filters bij elke grotebeurt vervangen worden komt dit ook niet voor.
Ik weet zelfs dat er komplete brandstofpompen onder garantie vervangen zijn. En dat de storingen terug kwamen. omdat het filter niet vervangen was.

harry4203 (465) PRO, 14 jaar geleden

er zijn er toch ook echt soms bij die die 60000km interval niet halen.

martijn v o (0), 14 jaar geleden

ja maar tanken bij de witte pomp is toch echt heel goeikoop!!!!!!!!!!!!!

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.