Peugeot 307 SW 2002: Gat onderzijde

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Gisteren Kwam ik tot de ontdekking dat er een gat achter de kokerbalk zit onder de Peugeot 307.
Het lijkt me geen dragend deel. Alsof er een arm van hydraulische draagarmbrug is doorgegaan. Of met een hamer is ingetikt.

Ik zie geen gevaar
Maar kan ik dit laten?
Wat zegt de apk hierover?

Robert.merk

Geplaatst door Robert.merk , lid sinds 5 maanden geleden

5 Reacties

lange-frans, 5 maanden geleden

100% zeker apk afkeur als je op dat bruine zou tikken krijg je een heel groot gat. maar heb je de rest van de auto ook bekeken ???? het is volgens mij deel wel constructie van de van auto .

bert klein PRO, 5 maanden geleden

Het valt onder chassisversterkingsdelen van het chassisraam,mag hersteld worden,deugdelijk laswerk.
kettinglassen minimaal 50% van de totale omtrek van de reparatie en goed verdeeld, of proplassen [gatlassen]
met tenminste een diameter van 4mm en een onderlinge afstand van niet meer dan 20mm ,met ongeveer dezelfde materiaaldikte herstelplaatwerk.

Elblag, 5 maanden geleden

Lassen het vraagt wat, kan je voor het geld wel doen.
Of koop een andere wagen en gebruik deze als donor auto.
Lijkt mij goedkoper en of zelf lassen.
Anders kijk hier wat u wil https://www.autowereld.nl/peugeot/307-sw...

Elblag, 5 maanden geleden

Roest rust nooit

Roest, leren we op school, is geoxideerd ijzer: ijzer dat zich heeft verbonden met zuurstof. Als het zo simpel was, zou je roest effectief kunnen bestrijden door te zorgen dat er geen zuurstof bij het ijzer komt. Maar zo eenvoudig is het niet. Staal (want daar praten we over, zuiver ijzer wordt nooit gebruikt) is geen homogene stof. Bij staalbereiding wordt schroot aan de ‘smelt’ toegevoegd. Vaak bestaat dat uit samengeperste autowrakken die aluminium en koper bevatten. Staal bevat dus ook andere metalen. Tussen de kristallen van twee verschillende metalen heerst altijd een klein spanningsverschil, het zogenoemde potentiaalverschil. Zorgt een geleidende vloeistof, bijvoorbeeld zure regen, voor contact tussen de kristallen, dan ontstaat er een elektrisch stroompje. Het gevolg hiervan is dat het minst edele metaal in oplossing gaat. Loopt de stroom bijvoorbeeld tussen een ijzer- en een koperdeeltje, dan gaat het ijzer in oplossing. De opgeloste ijzerdeeltjes verbinden zich met zuurstof en er ontstaat roest, dat altijd water bevat. Dat laatste is funest, want zelfs één molecuul water in de corrosie laag is voldoende om het proces gaande te houden.



Roest overschilderen helpt niet. Onder de laklaag vreet roest gewoon verder. Omdat het volume van een corrosie product groter is dan het oorspronkelijke staal, zal de verflaag op den duur barsten. Door de barst kan water dringen, waardoor het proces weer wordt versneld. Om roest te bestrijden moet het metaal dus eerst zeer grondig worden ontroest. In de praktijk gebeurt dat door het metaal te stralen. Daarna wordt er zo snel mogelijk een hechtende verflaag op aangebracht. Snelheid is geboden, omdat ijzerdeeltjes zich ook zonder water aan zuurstof binden.

bert klein PRO, 5 maanden geleden

Laat je auto beoordelen,of het de moeite waard is om te herstellen,deze roestschade zal wel niet het enige zijn,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 SW of stel zelf een nieuwe vraag.