close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307 CC 2004: tikkende klepstoter

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RFN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Met onze 307 CC hebben we bij het starten een tikkende klepstoter, als de motor koud is maar het is warm weer is het met een minuut weg, bij een warme motor duurt het wel eens tot 3 minuten. Toen we de auto kochten in 2010 met 65 K op de teller deed hij(of zij?) het met warme motor ook maar relatief kort. Nu inmiddels 101K op de teller en het geluid treedt vaker op. Las bij een eerdere topic dat flushen (?) een optie zou zijn. Ik heb geen idee wat 'flushen' inhoud maar stel me een reiniging voor maar met wat voor 'goedje'? en is dit aan te raden. Is er een alternatief? Ben zelf niet helemaal onhandig en heb de nodige ervaring met semi klassieke motorfietsen uit Italie maar een 'moderne' motor opentrekken, daar moet ik wat moed voor verzamelen. Iemand een suggestie?

gr

Maarten

Geplaatst door

duuzend (120)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een flush zou inderdaad kunnen helpen , is vrij simpel , motor op bedrijfstemperatuur , flush toevoegen , motor stationair 20-30 minuten laten draaien , GEEN gasgeven of gaan rijden , olie en filter vervangen , juiste type olie er in.
Op het produkt staat precies hoe te werk te gaan.

heb inmiddels een flush behandeling achter de rug, is beter geworden maar zo af en toe smorgens bij koude start toch weer tikken, niet altijd en niet te lang (10-20 seconden) misschien moet het nog bijtrekken....

duuzend 120

4 jaar

Of nog een keer een flush .
Klepstoters kunnen ook beschadigd zijn , dan gaat het niet weg en is vervangen de enige oplossing.

inmiddels is bij koude start ook het tikken verdwenen, dank voor de 'gouden' tip!

duuzend 120

4 jaar

De flush was de oplossing ?

yes, moet haast wel want ik zag geen kabouters onder de motorkap :) geduld is een schone zaak en daar mankeert het bij mij nog wel eens aan. dus inderdaad flush is de oplossing geweest!

duuzend 120

4 jaar

Mooi bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.