Ik heb het autotje van me vriendin hier staan, hij heeft de volgende problemen:
* Geeft uit zichzelf gas. Het toerental blijft dan hangen tot 1500-2000 toeren, of hij zakt gelijk weer terug naar stationair (900 tpm).
* Loopt sporadisch op 3 cilinders, bokt dan ook, nadat de motor weer op 4 cilinders loopt komt er +/- 20 seconden getikker vanaf het kleppendeksel/bobine.
Hij doet dit trouwens op beide brandstoffen!
Km.stand: 213.000
Ik heb reeds :
*Nieuwe bougies gemonteerd
*Beide stappenmotoren gereinigd (gas en motor zelf)
*Kleppen gesteld
*Uitgelezen (geen opgeslagen fouten aanwezig)
Klinkt iemand dit bekend in de oren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk of er in je bougiekabels haarscheurtjes zitten , en ook de ontstekingmodule waarde kabels op zitten zeg maar , en je bobine . of er daar ook een scheur in zit
Zitten geen bougiekabels op deze auto. Is een enkel bobineblok waar geen zichtbare scheuren in aanwezig zijn.
14 jaar
Aanvulling.
Bobineblok uitgewisseld met een nieuwe. Geen resultaat.
Ik denk dat het toch echt in het AG gassysteem zit, iemand ervaring met deze kenmerken?
Nu is er een extra probleem bij gekomen, de auto moet heel lang doorstarten voor deze een keer aanslaat (start op benzine), wat kan dit zijn?
14 jaar
Ik heb hetzelfde probleem. Motor loopt stationair vaak tussen 1500 en 2000 toeren, en hij start enorm slecht als hij aan is geweest.
Gaskleppenhuis en stappenmotor gereinigd;
bobineblok, bougies, benzinefilter vervangen.
Heb een Peugeot 206 1.4xs
Bouwjaar; 2000
Km-stand; 112.000
14 jaar
Probeer het eens met de laatste 2 kilometer van een rit op benzine rijden.
Als de motor dan beter start lekken de gas-injectoren.
'
14 jaar
[quote=oldford]Probeer het eens met de laatste 2 kilometer van een rit op benzine rijden.
Als de motor dan beter start lekken de gas-injectoren.[/quote]
mijn auto heeft alleen benzine als brandstof , heb zelf het vermoeden dat het aan de ECU ligt.
Enig idee hoe het te verhelpen zou kunnen zijn? ECU vervangen is mij wat te duur namelijk ;)
14 jaar
Wuppie, dan heb je niet hetzelfde probleem als Jan Henk. Misschien een eigen topic starten in plaats van meeliften bij iemand anders?
De kvstemperatuursensor is vervangen, en het probleem was weg!
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar