Peugeot PARTNER: Geen brandstoftoevoer

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Beste,

Eind oktober deed zich een probleem voor met mijn auto. Na 5 km gereden te hebben wilde mijn auto niet meer starten. Ook na het slepen niet (op dat moment helaas geen startkabel beschikbaar), geholpen door mijn collega. Hierna had ik de ANWB laten komen en die constateerde dat de brandstofpomp niet werkte. Vermoedelijk defect, maar ik was er niet van overtuigd. Drie weken later na het uitzoeken van het probleem via internet en raadplegen van de technische boeken kwam ik erachter dat mijn auto ook over een brandstofafsluiter beschikte. Die was mogelijk vergrendeld. Volgens de handleiding kon je die ontgrendelen middels een knopje in te drukken. Opnieuw een poging gedaan om te starten, echter de accu was te zwak. Met behulp van de startkabel kreeg ik de auto weer aan de praat. De brandstofpomp bleek helemaal niet defect te zijn. Na vijf dagen rijden doet het zelfde probleem weer voor: niet kunnen starten en geen brandstoftoevoer. Wederom was de accu weer te zwak om te kunnen starten. Ook de elektrische bedrading had ik laten doormeten bij de brandstofafsluiter en hier was gebleken dat de circuit gewoon rondgaat. De accu had ik daarna opgeladen en weer teruggeplaatst. Vanaf dat moment gaf de auto continu 'eco mode' aan. Ook wilde de auto niet starten. Na controle of alle elektrische onderdelen wel werken bleek alleen radio en ventilator niet meer werkzaam te zijn. Zou hier sprake zijn van lekstromen? De zekering van brandstofpomp is niet defect. Ik moet er wel bij vertellen dat ik een week eerder, voordat het probleem zich voor deed eind oktober, met de auto door een diepe plas water was gegaan bij geen verlichting en een slecht zicht op de weg. Hierbij viel zelfs voor even de stuurbekrachtiging weg. Hier zou men concluderen dat het vervuilde water in het motorcompartiment was doorgedrongen. Zou hierdoor de elektrische bedrading beschadigd of gecorrodeerd zijn? Zo op het oog kan ik het niet ontdekken. Ik heb getracht het elektrische schema op te vragen via de Peugeot-dealer. Helaas kreeg ik geen scherpe afbeelding van het schema. Met behulp van het elektrische schema zou ik dan alles kunnen doormeten. Wat is jullie advies?

tmvnwk

Geplaatst door tmvnwk (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Hans4040 (270) PRO, 6 jaar geleden

Schema in je mailbox...even meten.
En zorg voor een goede accu.
Succes.

tmvnwk (0), 6 jaar geleden

Vermoedelijk is brandstoffilter toch verstopt.
Wat is hiervan een OEM-nummer, zodat ik er een kan bestellen?

Hans4040 (270) PRO, 6 jaar geleden

Dat kan je bij elke automaterialen handel halen op kenteken

tmvnwk (0), 5 jaar geleden

Hierbij even een verslagje van de laatste ontwikkeling sinds december 2017.
Dankzij een schema heb ik, met hulp, vanaf de accu tot de brandstofpomp doorgemeten. Daar blijkt er niets aan de hand te zijn. Ondertussen, om een en ander uit te sluiten, heb ik brandstoffilter en brandstofafsluiter vervangen. En met WD40 heb ik alle connectoren bespoten. Sinds januari 2018 start en rijdt de auto gewoon weer normaal. Later heb ik de accu alsnog voor de zekerheid vervangen. Het probleem lijkt opgelost te zijn, maar de oorzaak heb ik nog niet kunnen achterhalen. Wat zou dat toch kunnen zijn?
Benieuwd wat de auto doet, nu de koude en natte periode aankomt....
Ook heb ik ontdekt dat na het starten het olielampje heel zwak brandt, alleen zichtbaar als het donker is. Zodra de verlichting aangaat, springt het lampje over van de oliesymbool naar de accusymbool. Ook heel zwak. Overdag zijn ze niet zichtbaar.... Wat zou dat kunnen zijn? Aarding?

voyager (0), 5 jaar geleden

Of een defecte dynamo

tmvnwk (0), 5 jaar geleden

Hoe kom ik daarachter? Alles werkt....
Slippende aandrijfriem..?

tmvnwk (0), 5 jaar geleden

Helaas heb ik nu ontdekt, nu de ochtenden langer donker worden, dat het lampje van het accusymbool heel zwak blijft branden nadat de motor is afgezet en de sleutel uit het contactslot is verwijderd.
Dynamo kan het dus niet zijn.... Wat dan?

STIP911 (10) PRO, 5 jaar geleden

overgangsweerstand of onderbreking in het kabelgootje wat aan de voorkant van de motor ( distributie zijde) zit ter hoogte van carterpan

tmvnwk (0), 4 jaar geleden

De auto is helaas inmiddels ingeruild.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.