Peugeot 306: Geen compressie meer

Bouwjaar: 2005

Hallo luitjes
Ik rijd een 306 break xrd.
Maar ik heb ook een zx 1.9 diesel.(ook PGA)
Ik rijd er mee op de A2, hij houdt in een keer in en vervolgens gaan alle lampjes branden.
Ik stop ook meteen (koppeling ingedrukt en van de snelweg af) daar loopt de motor nog wel, maar heel beroerd en slaat vervolgens af.
De koelvloeistof is er met geweld uitgekomen en de motor heeft helemaal geen compressie meer.
De distributieriem is niet gebroken en de motorolie is normaal schoon (voor een diesel) en er is ook geen condens te zien bij de olievuldop.

Is dit een echte kapotte koppakking, of is er iets anders aan de hand?????
Maar wat kan het dan zijn??????

Help!!!!!!!!!!

paul8551

Geplaatst door paul8551 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik denk dat je gelijk hebt

tijne (0), 18 jaar geleden

koppakking kompleet naar de filistijnen en of kop gescheurt.

maar heb je maar op 1cylinder geen compressie meer op op alle cylinders?

op alle cylinders is waarschijnlijk je dis riem verschoven.

gr tijne

paul8551 (0), 18 jaar geleden

Maar als de kop gescheurt is hoe kan ik dat zien.

RDijkstra (0), 18 jaar geleden

kun je niet zien moet je laten afpersen bij een revisie bedrijf

groeten Reinder

paul8551 (0), 18 jaar geleden

PS er is totaal geen compressie meer en de riem is in takt

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Is de motor erg heet geweest dan is de compressie ook weg doordat de kleppen niet meer goed sluiten,en/ of de zuigerveren zijn uitgegloeid (verslapt)

Hans

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Eerst maar eens open maken denk ik, dan weten we meer.

paul8551 (0), 18 jaar geleden

Wijze woorden Oldtimer.

We gaan hem eerst opereren.
Verder zien we wel wat er allemaal kapot is.
Bedankt voor de ondersteuning

O ja de paspennen zitten direct op de plaats dus de riem is niet versprongen, maar deze vervangen we ook maar meteen moest nog wel 10.000 maar hij moet toch open en het kan maar gebeurt zijn

paul8551 (0), 18 jaar geleden

Nou de kop is er af en wat schetst mijn verbazing de koppakking ziet er gewoon perfect uit niets mis mee.
Nu laat ik de kop even na kijken / afpersen en dan kijk ik wel even af wat er loos is.

Ik heb geen idee wat het dan wel is.

tijne (0), 18 jaar geleden

zuigerveren gebroken of te warm geweest?

gr tijne

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Paul, heb je voor demontage de pennen voor controle van de distributie er nog in gehad?

paul8551 (0), 18 jaar geleden

vliegwiel en de dieselpomp staan geblokkeerd en de nokkenas is gemarkeerd

paul8551 (0), 18 jaar geleden

De kop is afgeperst en goed bevonden.
De klepzittingen zijn aan de breede kant en sluiten niet goed meer af.
De klepstelen zitten vol aanslag en moeten opnieuw gestraald en ingeslepen worden.
Ook heb ik in de zuigers(eerst op half gezet) petrolium er in gegoten dan kun je ook meteen zien of de zuigerveren plakken.
De tweede en derde lopen dus meteen leeg de eerste en vierde van af de Distributiezijde zijde gezien blijft het lang instaan.
Dus de middelste twee zijn plakkers.
dus ook nog een nieuw zuigerverenset.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.