👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
De auto remt niet. De volgende onderdelen zijn vernieuwd: remblokken voor en achter; remcups achter; remleiding achter; hoofdremcylinder; rembekrachtiger;
Vervolgens is de remleiding bij een garage met een ontluchtingsmachine ontlucht. Hierna remde de auto perfect.
Volgende dag nog een keer geprobeerd en alle remkracht is weg.
Ik begin er chaggie van te worden. Heeft iemand de oplossing voor mij?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wanneer is de remolie voor het laatst ververst?
Water in de rembekrachtiger?
14 jaar
Er zit nieuwe remolie in. Het is helemaal doorgespoten. Bij het ontluchten is er nieuwe olie helemaal doorgepomt, in de garage ontlucht met een speciale machine voor het ontluchten.
Er wordt door sommige mensen in mijn omgeving gepraat over een drukverdeler, maar die zit er niet in, althans ik kan hem niet vinden.
14 jaar
Voelt het rempedaal "hard" aan?
14 jaar
Wel nadat er ontlucht was, de volgende dag weer sponzig. Alsof je zo door de rem trapt.
Ik kan geen lekkage vinden.
14 jaar
Dan kan het zijn dat er toch nog ergens lucht zit OF dat er 1 of meerdere remslangen vervangen moeten worden omdat ze verouderd zijn. Ze zijn dan van binnen dichtgelsibd of zwellen dan op tijdens het remmen.
M.a.w. wel het gevoel van remdruk maar GEEN daadwerkelijk remvloeistoftransport.
14 jaar
De remleidingen heb ik doorgeblazen met lucht. Vervolgens nieuwe olie er in gedaan. Toen in de garage ontlucht met een machine daarvoor. Op de terug rit goed remmende auto. De volgende dag niet meer. Weer als eerst.
Santa, dan kan het toch niet zijn wat jij net zegt?
14 jaar
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de 2 rubbers op de hoofdremcilinder, tussen het vloeistof reservoir, lucht aanzuigen tijdens het stilstaan vannacht.
Hoe kan ik dit controleren?
14 jaar
Waarom leidingen doorblazen met lucht??? Lucht is juist het laatste wat wij in de leidingen willen hebben...!!!
De leidingen leegzuigen aan de wielzijde en dan ervoor zorgen dat er voldoende verse remvloeistog wordt toegevoegd in het hoofreservoir, da's de manier.........
14 jaar
Dat weet ik, maar ik heb alles geprobeerd, daarom ook dat. Wat ik hierboven beschreven heb is een korte samenvatting, ik ben er al de hele week mee bezig. Niet voor niets dat ik in mijn eerste berichtje zetten dat ik er chaggie van wordt.
Ik had gehoopt hiermee een evt. verstopping weg te krijgen.
14 jaar
Verstoppingen zijn er eigenlijk ooit. Wat WEL kan zijn oude verweerde remleidingen die gaan zwellen en zo de binnendiameter gaan blokkeren. Remslangen vernieuwen is dan de enige manier.
Diezelfde remslangen kunnen op oudere leeftijd ook gaan uitzetten op het moment dat jij remt. Geeft het gevoel dat je geen remdruk meer hebt.
Nu je al zoveel vervangen hebt zou ik zeker de remslangen ook allemaal even doen, dat zijn de kosten niet meer.
14 jaar
Hoe kan het dan dat ik gisteren wel goeie druk had? Na stilstand en geen gebruik van de rem is het weg. Ik kan die remleiding voor inderdaad nog vernieuwen, maar ik heb niet het gevoel dat het dat oplost, volgens mij is dat net vernieuwd.
De vorige eigenaar is er ook al mee bezig geweest, maar kreeg het niet voor elkaar. De auto is verkocht met: je moet alleen even naar de remmen kijken.
Ik vertrouw er wel op dat ik het voor elkaar krijg, zeker met de hulp hier, maar toch................ Na een week bezig zijn zie ik het even niet meer zo
14 jaar
Als je je hoofdremcilinder vervangt, dan neem ik aan dat je ook ALLES wat daarmee samenhangt vervangt...?
Stuur me anders ff een mailtje....
14 jaar
wordt het pedaal wel hard als je het pedaal een aantal malen achter elkaar intrapt?
Wordt wel beter, maar niet goed genoeg. Zonder de motor te starten wordt het pedaal beter. Start je de motor (dus rembekrachtiger) dan is het weer mis.
14 jaar
Heeft nog iemand anders hier ervaring mee?
14 jaar
[quote=henkriva1]De volgende onderdelen zijn vernieuwd: remblokken voor en achter; remcups achter; remleiding achter; hoofdremcylinder; rembekrachtiger;[/quote]
Zijn al deze onderdelen ook daadwerkelijk vernieuwd, dus NIEUW gekocht?
Alleen de hoofdremcylinder is 2e hands. Wel als goed verkocht
14 jaar
Wat was de reden dit allemaal te vervangen/vernieuwen? Oftewel had je voordien ook al problemen met weinig remdruk?
Als je (stilstaand) de handrem aantrekt en dan voetrem bedient, komt pedaal dan hoger? Even testen met motor uit en lopende motor. Ja: dan moet je het in de afstelling van de achterremmen gaan zoeken en nee.....dan kan toch dit hoofdremcil. de boosdoener zijn.
Hallo Hans,
Mijn vriend is steeds met de auto bezig, ik mag deze berichtjes verzorgen. Als ik uit mijn werk kom, zal ik dit doorspelen naar hem.
De reden hiervoor was: Andere auto gekocht voor de dochter, alleen remmen moest naar gekeken worden.
Dat blijkt nu, er is vanaf het begin geen druk, net alsof je door de rem trapt. Dus dochter kreeg de auto niet mee, maar hij moet wel een keer klaar.
Alvast bedankt voor deze reactie, ik laat horen of het lukt en hoe de handrem reageert.
14 jaar
Je zou de eerste niet zijn die een tweedehands hoofdremcilinder als goed koopt maar dat toch niet blijkt te zijn. Op zulk soort onderdelen zou ik niet bezuinigen. Daarnaast, is ook eerst de remcilinder zelf ontlucht voor het ontluchten aan de remmen zelf is begonnen?
Overigens zeg jij ontlucht met een speciaal apparaat voor te ontluchten. Dat is troep. Het beste is gewoon met twee man handmatig ontluchten en bij de langste leiding beginnen, dus meestal rechts achter, dan links achter, dan rechts voor en als laatste links voor. Ik heb zelf ook zo'n apparaat, 1 keer gebruikt en daarna nooit meer.
14 jaar
[quote=Speedy81]Je zou de eerste niet zijn die een tweedehands hoofdremcilinder als goed koopt maar dat toch niet blijkt te zijn. Op zulk soort onderdelen zou ik niet bezuinigen. Daarnaast, is ook eerst de remcilinder zelf ontlucht voor het ontluchten aan de remmen zelf is begonnen?
Overigens zeg jij ontlucht met een speciaal apparaat voor te ontluchten. Dat is troep. Het beste is gewoon met twee man handmatig ontluchten en bij de langste leiding beginnen, dus meestal rechts achter, dan links achter, dan rechts voor en als laatste links voor. Ik heb zelf ook zo'n apparaat, 1 keer gebruikt en daarna nooit meer.[/quote]
Hangt er mede van af van de kwaliteit van het aangeschafte apparaat....
Het gevaar bij hand (=lees voet)matig ontluchten is dat men het rempedaal tot op de bodem toe intrapt en vooral bij NIET nieuwe hoofdremcilinders bestaat dan het gevaar dat er inwendig schade optreedt, iets wat men vaak vergeet, niet kan zien maar wel degelijk last van heeft....
14 jaar
heb je in de achterwielremcilindes alleen de cupjes vernieuwd of compleet nieuwe cilinders? in de meeste zit namelijk de remkrachrverdeler in de cilinders daarom zijn ze zo duur.
14 jaar
[quote=Santa]Hangt er mede van af van de kwaliteit van het aangeschafte apparaat....
Het gevaar bij hand (=lees voet)matig ontluchten is dat men het rempedaal tot op de bodem toe intrapt en vooral bij NIET nieuwe hoofdremcilinders bestaat dan het gevaar dat er inwendig schade optreedt, iets wat men vaak vergeet, niet kan zien maar wel degelijk last van heeft....[/quote]
Klopt ja, daarom zei ik al dat dat een onderdeel is waar ik nooit op zou bezuinigen... Vermoedelijk is de "goede" hoofdremcilinder toch niet zo goed, of inderdaad defect gegaan door te diep intrappen van het pedaal.
14 jaar
Nou nog maar weer eens een reactie van onze kant.
Inmiddels is het hele rem-systeem vernieuwt (alles echt nieuw) en nog remt de auto niet. De druk valt weg en er is geen olie lekkage.
Heeft nog iemand een idee? Of is het inderdaad allemaal zonde geld en dan de auto maar naar de sloop? Het is echt om wanhopig van te worden.
Nog een aanvulling: wanneer je zachtjes rijd, remt de auto goed, als je doorschakeld naar de 2 of 3 is de remdruk weg.
14 jaar
Controleer de slang van het spruitstuk naar de rembekrachtiger eens op lekken en kontroleer gelijk de haakse aansluiting op de rembekrachtiger,dit volgens mij een klep,loshalen en contoleren of deze nog werkt.
14 jaar
Helaas, dat was het ook niet
14 jaar
[quote=hans4074]Als je (stilstaand) de handrem aantrekt en dan voetrem bedient, komt pedaal dan hoger? Even testen met motor uit en lopende motor. Ja: dan moet je het in de afstelling van de achterremmen gaan zoeken.[/quote]
En dit?
Daar is al naar gekeken, dat was het ook niet.
We hebben hier net nog even zitten praten en besloten dat deze auto weggaat en er naar een ander wordt gekeken. Henk weet het echt niet meer. Alles wat hiervoor is genoemd heeft hij ook allemaal al nagelopen. Nadat alles er nieuw onder gezet was had hij zoiets van: nu moet tie goed zijn. Nou niet dus. Hij ziet er echt geen oplossing meer voor. Meerdere controles zijn al 2 of 3 keer gedaan en hij weet het niet meer. Alle normale reparatiemogelijkheden heeft hij bekeken. Het zou alleen nog kunnen dat iemand zou zeggen: ik heb hetzelfde gehad en het lag daar of daar aan.
Helaas is er hier niet zo iemand, dus de auto gaat weg.
Allemaal bedankt voor het aandragen van adviezen en meedenken en wat mij betreft mag deze discussie gesloten worden.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar