Het volgende probleem doet zich voor. De auto wil niet aanslaan. draait gewoon netjes rond klinkt ook niet raar. gloeit gewoon (op dashbord, geen multimeter bij de hand. dus kan ook niet even de weerstand doormeten)
het volgende heb ik al geprobeerd.
- meerdere malen achter elkaar voor gloeien. (helpt niets blijft het zelfde)
- brandstof doorpompen dmv. het balgje. (ook geen verschil. het lijkt wel of het balgje niet op druk blijft.)
- aanslepen. (helpt ook niet ook niet naar meerdere pogingen.)
auto heeft onlangs een lekkende verstuiver gehad. toen meteen na gekeken en de verstuiver ook vervangen/gereviseerd.
veder nooit problemen gehad met starten. hiervoor ook niet geen last van moeilijk of zwaar starten.
na vele male starten komt er wel damp uit de uitlaat. lijkt mij meer lucht icm. brandstof dan iets anders.
als iemand een idee heeft,
bij voorbaad dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zit hier al een startblokkering op??/
ja het displaytje met knopjes voor een code zit ingebouwd maar heeft het nooit gedaan.
misschien voor die tijd wel. ik kan morgen natuurlijk even kijken nog niet aan gedacht.
14 jaar
nog een update.
vandaag met multimeter het een en ander uit kunnen sluiten.
hij krijgt netjes 12 v bij zijn gloeibougies. zo ver als het lukte ook de weerstand kunnen meten valt tussen de 0.6 tot 1 ohm dus lijkt mij niet heel raar.
start nog steeds niet heb de knop, die de brandstof afsluit tijdens aanrijding, doorverbonden. (vaker defect gezien bij fiat).
omdat ik toch het idee heb dat het balgje niet op druk blijft. (duid toch op lekkage, maar er is nergens brandstof te zien)
gevraagd of er iemand in het balgje wilde knijpen tijdens starten. maar ook dit zonder resultaat.
dus mijn ideeen zijn een beetje op eigenlijk. ik krijg zelf zo het vermoeden dat het ergens iets met de bandstofpomp is????
en de startblokering, zoals oldtimer aandroeg, is uitgeschakeld en dat zit nog allemaal goed.
14 jaar
Is het ventiel op de injectiepomp om de diesel af te sluiten niet stuk zodat er geen diesel in de pomp komt of zit hier wel spanning op
14 jaar
mogelijk is inderdaad de electro-magnetische stopklep op de pomp defect. Echter zal deze zeer lastig te bereiken zijn. Deze wagen is uitgerust met een startblokkeer systeem af-fabriek. Hierbij zit dan een metalen schild op de brandstofpomp gemonteerd over deze stopklep.
klepspelling eens controleren ??in ,15 uit ,30 koud
Als er een balgje in de brandstofaanvoerleiding zit (en die kans lijkt me groot) adviseer ik: voor het starten goed handmatig pompen tot de balg keihard is. Moet je lang pompen, dan is lucht in de leiding waarschijnlijk. Als de auto vervolgens vlot start, weet je dat lucht de oorzaak is geweest. Deze lucht kan inderdaad door een kleine lekkage via de balg worden aangezogen, vervangen is een optie. Zou even naar de sloop in dat geval, bij de dealer kost het balgje circa vijftig euro.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar