close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 405 MI-16: geen remdruk

Bouwjaar: 1988

Bij het aanzetten van het contact gaan de remlichten branden en blijft de ABS-pomp draaien.
Ondertussen is er geen remdruk.
Het lijkt mij een elektronisch probleem, ik heb helaas geen uitgebreide gegevens over het remsysteem tot mijn beschikking.
Is er misschien iemand die dit al eens eerder heeft meegemaakt?

Geplaatst door

Peter8838 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Peter, als ik er aan denk kijk ik morgen even, dus even geduld.
groeten Oldtimer.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Van harte Toni.En ook sterkte voor moeders.Ik hoop dat alles goed gaat met moeder en dochter.Doe vooral rustig aan en probeer er van te genieten.Groeten Oldtimer.

oldtimer 0
badge

20 jaar

He Oldtimer,wat je druk noemt,gisteren is mijn dochter geboren dus ik heb het nu ook wel een beetje druk.
Wat het abs betrefd ,ik kan het zo niet zeker zeggem maar ik heb een sterk vermoeden dat de abs pomp defekt is. ik vraag me ook af of het systeem uit te lezen is (met de tep).
Dus ik denk dat dat je het eens moet opzoeken,ik kom van de week niet meer op de zaak.
groeten,
TL.

T luteijn 0
badge

20 jaar

Toni als jij dit zo nog weet horen wij het graag anders moet ik het opzoeken voor Peter. Morgen dus, maar ik heb het al zo druk.

oldtimer 0
badge

20 jaar

De remlichtschakelaar was er idd de oorzaak van dat de remlichten brandden, ook zat er een stekker los op het relais van de ABS-pomp, deze werkt nu dus ook weer naar behoren.
Maar... na herhaald ontluchten nog steeds geen remdruk, en het lampje van het remsysteem blijft nog branden.
Ontluchten hen ik gedaan dmv. druk te zetten op het reservoir, dan eerst de remmen ontlucht en daarna de hoofdremcilinders (heb het idee dat het systeem uit 2 hoofdremcilinders bestaat) via de twee aparte ontluchtingsnippels.
Uit alle nippels komt vloeistof, er zit dus geen lucht meer in.
Is er dan misschien een speciale methode om dit systeem te ontluchten?

Peter8838 0

20 jaar

Peter, brandt je diagnose lampje als je hem op kontakt zet? En gaat hij uit na het starten?

T luteijn 0
badge

20 jaar

Als je geen remdruk hebt wil dat zeggen dat er ergens een lek zit of lucht want als de abs uitvalt is het eigenlijk een normaal remsysteem .

oldtimer 0
badge

20 jaar

Het lampje van de ABS gaat uit na het starten, wat betreft de 2e reactie, ik dacht in eerste instantie ook aan lucht, maar:
- het gebeurde na een aantal dagen stil te hebben gestaan
- er was nergens geen lekkage te bespeuren en de vloeistof staat nog netjes op peil
- Hoe verklaar je dan dat de remlichten constant branden en de pomp steeds draait?

Peter8838 0

20 jaar

Heeft deze auto een remlichtschakelaar op het rempedaal ?

T luteijn 0
badge

20 jaar

Oldtimer,deze auto heeft als ik me niet vergis toch zo'n Bendix ABS systeem met zo'n gekke hoofdremcilinder. Ik dacht dat bij dit systeem de abs pomp voor de remdruk zorgde. Als de pomp stuk is heb je geen remdruk volgens mij.
We hebben eens zo'n zelfde probleem gehad met een mi16. Ook na langere tijd stil staan geen remdruk meer en pomp blijft draaien.
na het doorspoelen van het remsysteem werkt het spul weer.
Uiteindelijk hebben we de abs pomp vervangen (een kostelijke grap). Toen was het goed.

T luteijn 0
badge

20 jaar

Ja, het was wel een wat bijzonder systeem, Ik zou er eerst de dokumentatie weer eens op moeten naslaan om precies te zeggen hoe het zat. Het hoort eigenlijk nog wel tot mijn doelgroep van Oldtimers.

oldtimer 0
badge

20 jaar

PROBLEEM (voorlopig) OPGELOST
Het blijkt dat de ABS-pomp tevens de druk voor de remmen verzorgt.
in de slang naar de ABS-pomp zit ook een ontluchtingsnippel.
Door de ABS-pomp te laten draaien met de nippel open, wordt het systeem ontlucht.
Hierna kunnen de remmen op de normale manier ontlucht worden.
De vraag blijft natuurlijk wel nog waarom de remdruk in eerste instantie weg was.
Ik hoop echter dat het zo goed blijft, zo niet dan laat ik het nog weten.
Tot zover iig bedankt.

Peter8838 0

20 jaar

Als amateur schrik ik hier toch wel even van. Als ik het goed begrijp valt door een fout in de ABS-pomp je remdruk weg.
Het is natuurlijk te gek dat je niet altijd op het conventionele gescheiden remsysteem kunt vertrouwen.
De vraag is aktueel gezien het ongeval in Kerkrade.
Was dit ook een slippertje van de high-tech waar elke (vracht)auto tegenwoordig vol meezit maar blijkbaar niet voldoende uitgetest is?

toonmar 60

20 jaar

Je reaktie kan ik me voorstellen Toon, maar dit is een Peugeot van 1988 !!!Dus tech wel, maar High-tech toch iets minder.Ben het wel met je eens, want blijft natuurlijk wel beangstigend.

Siem Bijman 680
badge vip badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.