close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Geen vermogen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI 110 PK

03210A ELEKTROKLEP REGELING TURBO-
COMPRESSOR VERVANGEN
19006A GEHEUGEN ELEKTRONISCHE EENHEDEN
UITLEZEN
Luchtfilter vervangen Brandstoffilter
diesel Remvloeistof vervangen
1628ZT ELECTROKLEP
95150A - DIAGNOSE EN STORINGZOEKEN -
DIAGNOSE STELLEN VACUUM SYSTEEM
HERSTELD. BIJ WEER PROBLEMEN M.M.
COMPUTER VERVANGEN
VACUUM AFGEDOPT.
ROETFILTER VERVANGEN AFSPRAAK 20-06
FAP filter additief vervangen FAP
17144A VERVANGEN DIFFERENTIAALDRUKSENSOR
ROETFILTER -
EGR KLEP VERVANGEN
UGR KLEP VERV DIAGNOSE IN PURMEREND
16040A VERVANGEN ELEKTROKLEP VACUUMVERVR
OEGING MONOPOINT -

Peugeot 307 S/W HDI 110 Pk Bouwjaar 2004 km.stand 240.000

Auto heeft geen vermogen na starten na 6 min komt het vermogen terug
Gebeurt ook als de moter warm is, na stil te hebben gestaan voor een tolpoort bij wegrijden geen vermogen,lijkt net of de moter verzopen'' is

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Geplaatst door

GAASSIE (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bij uitlezen geeft hij een storing weer
vermogen terugkomt is dat van ene op andere moment of komt dat langzaam steeds meer vermogen
verder laatste acht van chassisnummer maakt iets makkelijk als we iets willen opzoeken

als probleem aanwezig is
is op dat moment ook gekeken wat de brandstofdruk is

Bij de peugeot kunnen ze de storing niet uitlezen omdat er geen storing in het display verschijnt,hebben ze mij gisteren verteld.
Ik durf niet niet te zeggen of de brandstofdruk is gemeten

GAASSIE 0

11 jaar

Heb je ook gekeken naar de vacuumslangen die van de kleppen en naar de turbo gaan?
Kan wel eens wezen dat deze los is of een scheurtje in zit.

vwboratdii 0

11 jaar

je kunt altijd storingen uitlezen, alleen is het natuurlijk de vraag of er iets relevants in staat. maar ja, niet geschoten is mis.

harry4203 2495
badge vip badge

11 jaar

[quote=GAASSIE]Bij de peugeot kunnen ze de storing niet uitlezen omdat er geen storing in het display verschijnt,hebben ze mij gisteren verteld.
Ik durf niet niet te zeggen of de brandstofdruk is gemeten[/quote]
harry zegt het al
er kan altijd een storing in zitten
je weet dan ook of je een permantente storing of tijdelijke stoirng hebt
of het van belang is dat weten we later pas

Maandag 3 december gaan ze weer aan de slag, vanmorgen langs geweest zij denken dat het niet de turbo is anders het vermogen na 7 min niet terugekomen.

GAASSIE 0

11 jaar

Vandaag de melding gekregen dat de turbo niet meer goed is, kosten 1500 euro
Vraag alleen af of de turbo die erin zit gereviseerd kan worden of moet er een ruil turbo in

GAASSIE 0

11 jaar

reviseren turbo gaat nooit
dit ivm bij spelling de lager versleten is, de huis waar de as in zit, versleten is
de compressorwiel beide kanten schade heeft door tegen de huis aan te komen
huis zelf zitten krassen in
als je gaat reviseren heb je dus alle onderdelen nieuw nodig
dus kom je uit op een ruilturbo of nog beter een nieuwe turbo

bij de 1.6hdi al paar keer een ruilturbo gemonteerd echter toch weer problemen met deze turbo, nieuwe turbo van peugeot en probleem was weg

verder als 1500euro voor vv van turbo is dan is dat goedkoop
als je bij de 1.6hdi turbo wil vervangen en zeker zijn dat alles goed is daarna dan zit je tegen de 3000euro aan
(dan worden wel direct nieuwe brandplaatjes onder de versuitvers gemonteerd

turbo zit toch snel tegen de 700-1200euro in aanschaf
dan moet hij nog wel onder gezet

Kan iemand mij uitleggen wanneer of bij hoeveel toeren een turbo inwerking gaat
Als een turbo niet meer goed is dan kan het toch niet zo zijn dat na een aantal minuten opeens het vermogen vol terug is
Of kan de massameter defect zijn?

GAASSIE 0

11 jaar

Er is in #4 door vwboratdii al de vraag gesteld of het vacuumcircuit al is bekeken en gecontroleerd. Er zitten nogal wat vacuumslangetjes en elekrokleppen op dit systeem incl. een vacuum-buffertankje. Het klinkt een beetje alsof het na het starten te lang duurt voordat er voldoende vacuum aanwezig is. Dit kan o.a. komen door een minimaal vacuumverlies, dan wel door een kleine verstopping.

hans4074 0
badge

11 jaar

Alle leidingen met een vacuumpomp controleren.
De turbo gaat in werking reeds bij stationair toerental, en kan tot 150000toeren per minuut draaien, sommige turbo's kunnen tot 240000tr/min.
Wat je kan nazien of dat het rempedaalcontact en of koppelingspedaalcontact niet blijft hangen.
Indien deze sensoren niet goed werken, zal de turbodruk niet toegelaten worden.
Dirk

D1854 0
badge

11 jaar

In aanvulling op Hans 4074,Lijkt mij dat door het vacuumprobleem hier de samen werking tussen de 2 smoorkleppen in het inlaat circuit niet goed kan gaan. In de opwarmfase/of na het starten wordt de intercooler overbrugt en staat de ene klep open en de andere dicht. Na de opwarmfase wordt de intercooler ingeschakeld en zijn de rollen omgedraait, de klep die eerst dicht stond gaat nu open en de klep die eerst open stond gaat dicht. Als er 1 klep blijft hangen of niet open gestuurt wordt door vacuum/verlies van vacuum of mechanisch blijft plakken staan er dus eigenlijk 2 kleppen dicht en smoort de motor. En...ik vroeg me af of door te weinig vacuum op de gestuurde wastegate van de turbo, de turbodruk nu te hoog of te laag wordt ?? Hans weet jij dat ? Of zoeken we die vraag op ?!!!!

Eehh geen vacuum is geen turbodruk.

Goed man! Niet gaan slapen voordat het antwoord er is. Nu even wachten op een reactie van gaassie.

hans4074 0
badge

11 jaar

Bedankt mannen dat jullie er over nadenken, ik zal proberen in het kort de geschiedenis van dit gebeuren te vertellen , teneerste ik ben een leek wat betreft auto's.
Ik kocht de auto met km stand 116.000, ik had direct problemen met het inhouden, hierna heeft een garage een vacuumslang afgedopt , probleem weg.
Na 185.000 km kwam de melding in display storing uitlaatgas, mijn auto had ik al een aantal jaar voor onderhoud bij een Peugeot garage ondergebrachtin Purmerend.
Die heeft een aantal reparaties verricht waaronder EGR kleppen vervangen enz, enz, orginele onderhoudsstatus kan naar jullie gemaild worden.

Vlak voor mijn vakantie dat was afgelopen Juli weer problemen met vermogen, de vacuumslang was afgedopt.
Omdat Purmerend geen tijd had voor de reparatie naar Peugeot Zaandam voor het vervangen van de vacuumkleppen, ze dachten dat het hierin zat.
Toen ik de auto kwam ophalen, werd mij medegedeeld dat de turbo olie doorzweten.
Stond ook vermeld op de bon.
Ik terug met de auto naar Purmerend weer geen vermogen,( dit moeten ze ook in Zaandam gemerkt hebben) weer even langs de garage in Purmerend geweest om dit bericht te laten lezen, ik kreeg de mededeling dat het wel meeviel met de turbo????????????????
Na contact met jullie te hebben gehad weer terug geweest, de auto na te laten kijken en nu was het de turbo.
Ik geloof het niet meer.
Wat mij wel opvalt is dat als ik het gaspendaal steeds kort en snel intrap zeg maar "flipperen" dat de auto sneller weer vermogen heeft, maar niet altijd.
Ook hoor ik een soort van een 'golvende"fluitende toon, ook hier weer na een antal minuten geluid weg en rijd de auto weer perfect.
Ik heb ook geprobeerd de auto 10 min voor wegrijden stationair te laten draaien ook hier weer geen vermogen.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik hier mee aan moet, als ik de auto bij een garage breng ben ik een godsvermogen aan arbeidsloon kwijt , en iedere keeris het probleem niet opgelost.
Ik hoor wel van jullie, bedankt

GAASSIE 0

11 jaar

Plaats of mail eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer, dan kan ik nog eens voor je zoeken in de peugeot database.

83385509

GAASSIE 0

11 jaar

Ik heb dit eens gedeeltelijk opgelost met nieuwe software te programmeren. (6 minuten zonder vermogen werden er 2). Er is nog een bericht over een intercoolerslang (de onderste) deze zou aan de binnen zijde vervellen en daardoor gedeeltelijk en soms het inlaat kanaal blokkeren. Is makkelijk te controleren door de slang te demonteren en te controleren. Ik denk niet dat dit het is maar je weet nooit.
Verder kan 1 van de korte turboslangen(die aan de uitgang van de turbo) onder de motor een beetje lekken waardoor het lijkt alsof de turbo olie lekt ! Ik hecht echter nog steeds de grootste waarde aan Hans zijn verhaal !

Vandaag 18-12 2012 kreeg ik weer de melding storing uitlaatgas

GAASSIE 0

11 jaar

Wie o Wie zou een diagnose kunnen maken van dit probleem

GAASSIE 0

11 jaar

Blijven vragen mag natuurlijk, en ook begrip voor de kosten, maar je kunt niet blijven vragen zonder zelf ook iets te ondernemen n.a.v. de gegeven reacties.

hans4074 0
badge

11 jaar

Zo van achter de PC een diagnose maken is niet helemaal mogelijk. Wij forum leden vervangen niet de monteur of de zelfsleutelaar maar bieden hulp aan en reiken mogelijke oplossingen aan.

Ik heb vandaag contact opgenomen met de firma Buchli uit Harderwijk die schijnt verstand te hebben van diesel motoren

GAASSIE 0

11 jaar

Nadat de dealer er niet meer uitkwam en mij vertelde dat de turbo defect was en vervangen moest worden is er iemand geweest die er voor mij ingedoken is , het heeft bij elkaar ruim 4 weken geduurd, er is door 3 verschillende mensen met meetapparatuur geprobeerd om de storing uit te lezen hetgeen niet lukte. Degen die mijn auto onderhanden nam kon van de sloop een turbo proberen en wat bleek het was niet de turbo het vermogen was er nog steeds niet , na de''orginele'' turbo te hebben nagekeken bleek deze nog goed te zijn en is weer teruggeplaatst , na verder zoeken bleek het probleem in de te verstuivers te zitten 2 werktener maar voor 40% en 2 voor maar 10% nadat deze vervangen waren was het probleem verholpen en de auto weer perfect rijdt
Iedereen bedankt voor het mee denken

GAASSIE 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.