Beste,
Het gaat om een 207sw diesel 1.6hdi uit 2008.
Vorige week vrijdag op de snelweg had ik ineens minder vermogen in de auto.
Daarna de auto uitgelezen met de foutmelding P0299 "te lage vuldruk turbo/compressor".
Zelf ben ik wat gaan zoeken en heb het volgende gedaan:
EGR klep eruit gehaald en schoongemaakt. (Deze draaide lastig)
Luchtmassa meter vervangen.
Luchtslang van luchtfilter naar turbo zat los op de turbo vanwege kapot rubber. (Rubber gerepareerd en goed aangesloten)
Een aantal dingen vielen me op:
Beschadigde schoepje van de turbo (zie foto)
Alle leidingen achter de turbo vettig van binnen.
Wat zou het verder nog kunnen zijn?
Gr. Daan
Geplaatst door daan peugeot 207 (0) , lid sinds 5 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
2 Reacties
daan peugeot 207 (0), 5 jaar geleden
Afbeelding
oldford (0) PRO, 5 jaar geleden
Ik zie 2 kromme schoepen, de een erger dan de andere.
De motor niet meer laten lopen - laat staan rijden - in verband met gevaar van afbreken van een schoep.
Als dat metaal dan in je motor komt is de schade niet te overzien.
Ik ben bang dat de turbo kapot is.