Hallo iedereen,
Mijn 205 GTi 1.6 uit 1986 (oud type) wil niet meer starten. De dagen voordat hij überhaupt niet meer startte, had hij al problemen met stationair lopen; eerst voornamelijk koud (warm ook nog) en daarna eigenlijk de hele tijd. Verder schokte de motor heel erg als je vanuit een laag toerental wou accelereren. Als er een stoplicht op rood stond moest ik allerlei praktijken uitvoeren om de auto tot stilstand te krijgen en de motor daarbij draaiende te houden (in de vrij zetten, linkervoet remmen, rechtervoet gas geven). Ik heb de auto nu een paar maanden en hij doet ook sinds 1 of 2 maanden zagen (stationair) de eerste minuut na een koude start. Dit laatste schijnt een typisch kenmerk te zijn van een luchtmassa-meter die bijna stuk gaat? Dus misschien is hij nu helemaal stuk? Of misschien iets mis met de ontsteking? Ik hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen! Bij voorbaat dank!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kunnen zoveel dingen zijn, mijn advies is breng hem naar een gerenomeerde garage en laat hem gewoon repareren, ze moeten gewoon gaan meten, want volgens mij heeft de GTI-computer geen geheugen, dus uitlezen zal niet veel op leveren.
Kunnen idd veel dingen zijn, maar controleer eerst eens je benzinepomp en de stekker of er wel spanning op komt en dat je benzine krijgt en of de motor goed vonkt.
Daarna verdenk ik ook je koudeluchtschuif die open of dicht blijft staan, waardoor je ook schommelingen kunt krijgen met stationair en slecht aanslaan. Ook kan het zagen wel aan je gasklepafstelling liggen of gewoon valse lucht. Ook het co van je luchtweger kun je afstellen.
Anders moet je eens bij 205gti.nl gaan vragen, daar weten ze alles van de 205GTI.
Bedankt voor je commentaar GTiGriffe. De benzinepomp doet het, die hoor ik het systeem op druk brengen als ik de auto op contact zet. Voorheen liep hij wel goed op hoge toerentallen. Misschien zou het ook geen kwaad kunnen om de verdelerkap te vervangen, want ik zag vandaag dat die op plekken ingesleten is. Ik zal morgen nog eens de injectors controleren.
19 jaar
Ik heb intussen de verdelerkap en rotor vervangen. De motor slaat nu wel aan zo half (loopt eventjes op 1 cilinder en slaat dan gelijk af), dus het heeft wel geholpen. Benzine-toevoer is ook goed. Iemand nog ideeën?
19 jaar
Hoe zijn de vonken van je bougies?? Geel of blauw of vonken ze helemaal niet???
Bougies + kabels, bobine controleren, als hij namelijk wel benzine krijgt zit het immers in de ontsteking...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar