close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: GTI start niet meer!

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 GTI

Goedenmiddag,

ik heb vorige week een peugeot 206 gti gekocht, er zat nog al een oude radio in dus die heb ik gister vervangen. compo set in de voordeuren gedaan en versterker in de kofferbak. Toen ik echter een andere radio had aan gesloten starte mijn auto niet meer. Alles werkt maar hij start niet. als je de sleutel omdraaid hoor je de benzinepomp alle lampjes branden gewoon, startmotor draait ook. alleen hij slaat niet aan.
ik heb de zekeringen al gecontroleerd kon geen kapote zekering vinden.
ook heb ik de klem al een keer van de accu af gehaald en na een tijdje er weer op gedaan, ook dit had geen succes.

weet iemand nog een oplossing?

gr sander

Geplaatst door

sandergti (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

crashsensor eruit getikt ?

14091977 0
badge

11 jaar

En als je de radio e.d weer loskoppelt?

uhm, waar kan ik de crashsensor vinden?
en radio is weer los gekoppelt maakt geen verschil, radio die er eerst in zat aangesloten en ook toen starte hij niet.

sandergti 0

11 jaar

rode knop onder de motorkap

14091977 0
badge

11 jaar

Oké. En hoe kom ik er achter of verhelp ik dat?

sandergti 0

11 jaar

indrukken vuurrode , meestal vierkante knop op een zwarte schakelaar . indrukken . als je er tegen aan tikt springt hij er uit . normaal sluit hij echter de benzinepomp ook af .

14091977 0
badge

11 jaar

Heb de knop gevonden. Kan hem inderdaad iets indrukken maar komt automatisch iets omhoog. Hoort hier speling op te zitten of is de sensor niet goed meer? Hij start overigens niet als ik hem indruk

sandergti 0

11 jaar

Die bedoelen jullie toch?
Is er anders niet een mogelijkheid om de sensor te omzeilen?

sandergti 0

11 jaar

Sensor doorverbinden , dat hij iets veert is normaal , als hij eruit gesprongen is , voel je bij het terugdrukken duidelijk een klik.
Zou toch de zekeringen eens goed nakijken.

kaleido 1 6870
badge vip badge

11 jaar

Is er ook iemand diebijvoorbeeld een schema heeft zodat ik de belangrijke zekeringen door kan meten?

sandergti 0

11 jaar

heb je aan de radiobedrading zitten knippen?

harry4203 2650
badge vip badge

11 jaar

Nee. Heb alles aangesloten via de originele iso stekkers

sandergti 0

11 jaar

En waar heb je je versterker op aangesloten dan? Enne je hebt niet je radio + versterker enzo een tijdje aangehad? M.a.w. dat je accu redelijk leeg getrokken is?

FeroX 0

11 jaar

Versterker heb ik aangesloten op de accu, min op de gordels achterin en de rest op de ingang van de radio

sandergti 0

11 jaar

brand er ook een motorstoringslampje , of startbeveiliging ? ik vind het raar , heb je onderweg met kabels trekken ook geen stekkers losgetrokken of zo , of toch ergens sluiting gemaakt , alle zekeringen goed , ook eventuele zekeringen onder de kap ? al geprobeerd de accu even los en weer aansluiten ? verdere gekke dingen ?

14091977 0
badge

11 jaar

Er branden verder geen lampjes. Alleen de controle lampjes die vanzelf weer uit gaan. Heb alle kabels nog weer na gelopen maar kom geen losse stekkers vinden. Zekering onder de kap zijn nog goed, en onder de stuurkolom ook. Misschien dat iemand een schema of iets heeft van de zekering dat ik de belangrijke nog even kan door meten?
Accu is inderdaad nog even los geweest met een tijdje er tussen,maar ook dat hielp niet. en over eventuele sluiting kan ik me haast niet voor stellen maar dan zal toch ook een zekering moeten springen?
En verder geen gekke dingen,alles zoals normaal hij slaat alleen niet aan

sandergti 0

11 jaar

Ik vind het ook wel heel apart. Meet je accu eens door dan. Of je daar nog wel genoeg startstroom op hebt.

FeroX 0

11 jaar

TIJDENS starten meten op de accupolen hoeveel volt er op staat., want bij te lage spanning kan de motor electronica soms de motor ook niet vrij geven.
Starten maar niet aanslaan kan ook een brandstofprobleem zijn. Misschien tank leeg ?? Brandstoffilter niet vervuild ??
Anders eerst kijken of de bougies vonken. Dan kijken of ie even op remmen reiniger wilt lopen.

sjaak10918 0
badge

11 jaar

Oké. Zal zo de accu door meten. Hoeveel volt moet er op staan tijdens het starten?
Tank is overigens niet leeg

sandergti 0

11 jaar

Meer dan 10v. Als hij tijdens het starten onder de 10v duikt is het niet goed.

FeroX 0

11 jaar

Tijdens het starten meet ik op de accu 10.24 volt

sandergti 0

11 jaar

En dan schiet hij niet omlaag? Dus onder de 10v? En wat is de spanning als je niet start?

FeroX 0

11 jaar

Als ik niks doe is de spanning 12.18. bij het starten is 10.24 het laagst wat ik meet

sandergti 0

11 jaar

Daar is dan iig niks mis mee. Ik zou toch nog een keer alles bij langslopen waar je bent geweest met het installeren van je versterker ed.

FeroX 0

11 jaar

Zullen ze dit probleem eventueel ook morgen kunnen uitlezen bij de dealer?

sandergti 0

11 jaar

ja misschien wel. Maar hoe ga je bij de dealer komen met een auto die niet rijd?

FeroX 0

11 jaar

Ik ken de 206 niet, maar heb zelf een 406. Als de iso stekkers in een aftermarket radio worden gestopt, dan kan je de raarste storingen verwachten. In de iso stekkers van de auto kunnen de draden op een andere manier gerangschikt zijn als standaard verwacht mag worden. Bij de 406 zitten er bv signaaldraden in de stekker. Heb je al geprobeerd de auto te starten met de iso stekkers los? Zat er in de oude radio soms een verloopstekker?

heemskerk4251 0

11 jaar

Dealer is geen 10 km rijden, en heb wel iemand die me wil slepen. Maar heb de radios ook weer om gewisseld en zonder radio geprobeerd maar start bij allemaal niet, zat overigens geen verloop bij de andere radio

sandergti 0

11 jaar

heb je gewoon al eens geprobeerd de accupool er een uurtje naast te hangen? daarna pool monteren (portieren gesloten houden) nog eens 10min wachten, en dan eens kijken of ie het toevallig weer wil doen.

harry4203 2650
badge vip badge

11 jaar

Voor alle zekerheid,heb je het al geprobeerd met startkabel en een hulp-accu?

hobby-monteur 0

11 jaar

Zolang heb ik de pool er niet af gehad. Kan nog is proberen. En met starthulp is inderdaad geprobeerd zonder succes.. Ik ben bang dat het morgen eerst dealer word en uitlezen

sandergti 0

11 jaar

Het lijkt wel alsof de motor geen brandstof krijgt.
Ik hoop niet voor je dat je de ECU hebt opgeblazen,sommige radio's kun je niet rechtstreeks op de ISO stekker van een Peugeot monteren,daar wordt in sommige montage-instructies ook op gewezen,en ik ben er zelf ook al eens achter gekomen.

hobby-monteur 0

11 jaar

Oké raar. Aangezien er ook geen originele radio in zat zocht ik daar niets achter. Zal morgen wel contact opnemen met de dealer

sandergti 0

11 jaar

Dealer heeft wat testen en inderdaad de computer kapot.
Hij word nu ieder geval gemaakt. Helaas.
Iedereen toch bedankt voor de hulp!

sandergti 0

11 jaar

Jammer,ik was er al bang voor,uitgaan van de standaard is gevaarlijk bij een peugeot,in ieder geval succes.

hobby-monteur 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.