Hoi allemaal,
Mijn wagen vertoont de rare kuur dat als de motor koud is, en ik op de motor afrem , vervolgens ontkoppel en de rem ingetrapt blijf houden, het stationair toerental nogal onderuitgaat (daalt tot zo'n 600 tpm). Als de motor warm is, zakt het toerental soms netjes terug naar normaal en soms een klein beetje daaronder (dan draait ie zo'n 50 tpm lager).
Nu schijnt er een sensor op het rempedaal te zitten die aan de motor doorgeeft dat er geremd wordt en dat-ie sneller in toeren kan zakken. De theorie van de dealer is dat er in de zwarte ronde stekker achter de grille misschien wat minder goed contact wordt gemaakt, en dat bij koude motor de overgangsweerstand (?) te groot is, waardoor het signaal niet goed doorkomt.
Ik wil dus die stekker eens losnemen om alles eens met contactspray in te spuiten, maar ik krijg hem niet los.... (t is ook wel een heel gepiel zo achter de grille,maar goed.) Doe ik iets verkeerd?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Buitenste ring draaien dan moet hij los komen.
Ik kan geen buitenste ring ontdekken, Oldtimer. Ding ziet eruit als een ronde, enigszins taps toelopende zwarte dop. Ik kan er helaas geen goede foto van krijgen, want mijn camera focust op de grille...
18 jaar
Bedoel je een vrij dun ringetje met twee nokjes eraan, Oldtimer? Lijkt wel of dat gewoon de buitenste rand is waar de stekker IN valt. Krijg er geen beweging in... Lefty loosy toch? Kan er ook maar net met twee vingers bij...
Kan het ook zijn dat mijn klachten veroorzaakt worden door een niet helemaal goed afsluitende verstuiver? Als ik m 's ochtends start daalt ie als hij loopt ook even in toeren om vervolgens op stationair uit te komen
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar