Hallo,
Ik heb nog geen 2 weken geleden mijn koppelingsplaat vervangen omdat deze geklapt was tijdens het rijden. De garage gaf aan dat door de klap ook de druk lagers vervangen moesten worden.
Ik ben hiermee akkoord gegaan en de auto werd gemaakt. Toen ik de auto starte bij het weg rijden schudde deze bij het starten. Ik vroeg aan de monteur hoe dat kwam en hij gaf aan dat het waarschijnelijk het vliegwiel was. (hij zei dat de motor verschoven was en dat de vliegwiel vervangen moest worden. kosten 800 euro).
Nog geen week later had ik het zelfde probleem als de eerste keer weer de koppelingsplaat kapot. Terug bij de garage (heb zelf de sleep kosten moeten betalen) vertelde hij dat het waarschijnelijk de cylinder was maar het tegendeel bleek waar te zijn. De koppelingsplaat was weer stuk.
de monteur zegt dat het waarschijnelijk ligt aan dat onderdelen en dat die niet goed waren. Hij gaat de auto voor mij maken maar komt nu met het verhaal dat ik mijn vliegwiel moet vervangen. hij vraagt hier geen arbeidsuren voor moet alleen het onderdeel kopen.
nu is mijn vraag:
heeft het vliegwiel te maken met de motor of met de koppelingsplaat. bestaat de mogelijkheid dat het hun fout is?
super bedankt voor de moeite..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als dit het zogenaamde 2-massa vliegwiel is, dan klopt dit inderdaad. deze zijn berucht en gaan vaak stuk.
Echter dit had de monteur moeten weten en bij de 1e reparatie had hij u al gevraagd moeten hebben om hem te vervangen.
Kan deze eventueel stuk gaan bij het vervangen van de koppelingsplaat? Mijn auto trilde namelijk voordat de koppelingsplaat kapot ging niet..
De monteur gaf aan dat de motor verschoven was en er speling op de motor zit en daarom de vliegwiel vervangen moet worden! Klopt dit?
12 jaar
als de koppeling vervangen moet worden ivm deze defect is geraakt
dan altijd controleren of dmv (dubbelmassavliegwiel)
niet kapot is.
zoals ik lees is tijdens het rijden de drukgroep van defect geraakt
als dit is gebeurt zijn er krachten op de aandrijflijn gekomen die normaal niet zouden gebeuren
in dit geval is het enige dat zwaar te voorduren heeft de dmv
http://youtu.be/PoxK1bgJI0Y
in mijn ogen is dmv defect geraakt tijdens het rijden
hierdoor is je koppeling defect geraakt en je pas gemerkt
je merkt nu pas bij het wegrijden dat hij schudde
mogelijk dat of je dmv tegelijk mee kapot is gegaan of dat je al langer met defect dmv rijdt maar nu met wegrijden er goed op hebt gelet
enigste oplossing is vliegwiel vv en de koppeling is zijn kosten
dus totaal kost je het geen euro meer
dan als ze het in 1 keer goed hadden gedaan.
alleen meer tijd ben je kwijt
[quote=laila_l]Kan deze eventueel stuk gaan bij het vervangen van de koppelingsplaat? Mijn auto trilde namelijk voordat de koppelingsplaat kapot ging niet..
De monteur gaf aan dat de motor verschoven was en er speling op de motor zit en daarom de vliegwiel vervangen moet worden! Klopt dit?[/quote]
laatste zin snap ik niet ivm motor niet verschoven is (anders ligt er een motorsteun eruit)
spelling zit ook niet op de motor maar zoals in het filmpje op het onderdeel zelf
en ik heb al keer meegemaakt dat komplete dmv uitgeslagen was
hierdoor leek of je geen koppeling hebt
maar dat kwam omdat dmv de 2 bewegende delen onafhankelijk constant draaide en andere stond stil
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar