Hoi,
Ik heb een klein probleempje met mijn motor. Bij gasgeven stottert/hikt de motor, ook bij een constante snelheid boven de 100 km/h. Globaal vanaf 2500 tot 3500 tpm.
Aangezien ik nog wat onderdelen op voorraad had heb ik de volgende dingen gedaan en/of nagemeten.
Slang druksensor nagekeken,
Druksensor vervangen,
Stationair stappenmotor vervangen,
Ecu gereset,
Bougies zijn 1 jaar oud,
Bougiekabels zijn (origineel Citroen) zijn ¾ jaar oud.
In het donker met de plantenspuit bespoten, nergens vonkjes o.i.d.
Lambdasonde gemeten (s ochtends starten, koude motor, gelijk meten), continue 0,91 V. Is dit goed ?
Bobine losgehaald, en volgens vraagbaak moet dit een Valeo of Bosch bobine zijn, ik heb natuurlijk weer een Sagem bobine
Bij Bosch en Valeo moet de weerstand op stekker 0,8 Ohm zijn. Mijn Sagem heeft 1,0 Ohm op de stekker (ik heb ook nog een oude, deze meet ook 1,0 Ohm).
Wie weet wat voor waarde dit moet zijn, of is dit goed?
Bij Bosch en Valeo moet de weerstand over cilinder 1 en 4, en cilinder 2 en 3,
8,6 kOhm zijn. Bij mij is dat 7,20 en 7,23 kOhm (geijkte multimeter), wie weet de juiste waardes, of wie weet of dit goed is.
Na het terugbouwen van de bobine loopt de auto wel beter, maar het probleem is nog niet over. Waarschijnlijk zat ook 1 van de bougiekabels niet helemaal goed op de bobine.
In spanning afwachtend van jullie antwoorden.
Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
spanning van lamda moet variabel zijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar