tijdje geleden begon het 20vijfje van mijn vriendin stationair met een hoog toerental te draaien. in het begin soms wel en soms niet. Garage vertelde me dat de oorzaak wellicht in de carburater zou zitten. op de sloop een carb gehaald maar, nee hoor... het zelfde probleem. Dan zou het wel eens de computer kunnen zijn ,..maar nee hoor die was het ook niet. Maar op de een of andere manier was het euvel verdwenen toen ik aan de kabels trok. in eerste instantie leek het of de kabel bij de labda-sonde los zat. Nooit echt gevonden wat het geweest kon zijn Maar hij deed het weer.
na ruim twee weken geen echte problemen te hebben is het euvel nu weer aanwezig. en wel zodanig dat hij nu bij het starten de moter verzuipt. Als we hem opslepen en dan geen gas te geven komt hij langzaam opgang en vervolgens gaat hij stationair in toeren enorm omhoog.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of weet iemand hoe je systematisch de oorzaak opspeurd ???
Met dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
uitlezen door de dealer met het diagnose apparaat diag 2000.
Heb je ook de stappenmotor vervangen?deze zit naast het monopointhuis en geeft nl. de stand stationaire aan de ecu door.
dit zwarte motortje opent de gasklep op het moment dat je de wagen op contact zet.Merk Bosch, deze willen wel eens stuk gaan.
temperatuursensor???????????
meten is weten.succes
ik heb de hele carburator vervangen door een van de sloop,ik neem aan dat daar de stappen motertje ook op zit. waar zit die temp sensor ?? en kan je die doormeten met een multie-meter ???
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar