auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 106: horten en stoten

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo, een probleem bij onze 106. 1.4 uit 92.

Na een koude de start komt hij altijd wat koppig van zn plaats. Dwz rustig wegrijden, bijna afslaan, gas intrappen geen reactie en dan ineens schiet hij vooruit. Dat heb je dan tweeof drie keer, alleen in de een of (en minder vaak) in de twee, in de drie niet meer. Eenmaal warm rijd het prima maar soms voor een kruising als je moet stoppen heeft hij de neiging om erg in toeren te zakken en af te slaan.

Wat hen ik reeds gedaan.
Bougies vervangen, carburateur en gasklep schoon gemaakt. Gaskabel bekeken, lijkt niet klem te zitten. Dynamo is een x vervangen door een type van een diesel. Is wat zwaarder maar kan volgens mij geen kwaad. Heb wel als je doe lampen aandoet een dip in de toeren... Accu meet nog 12v met motor uit, draaiend 14 en een beetje.
Verdelerkap bekeken, daar ben ik verder niet zo bekend mee. De vier ronder contact punten lijken ingesleten, weet niet of dit hoort om dat die rotor er bij langs draait.

Mvg erik

Geplaatst door

Sigissimo (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Los van je probeem... Er moet een vonk overspringen van de rotor naar de punten in de verdeelkap. Dat geeft altijd een aanslag en aan de andere punt slijtage. Natuurlijk mag je die wegvegen van de isolatie. Normaal heeft dit geen enkele invloed op het functioneren van de ontsteking.

De oorzaak kan toch de ontsteking zijn. Controleer eens goed op alle stekkers van de bobine en bougiekabels goed bevestigd zijn. De hosjes terugschuiven op de kabels de stekkers monteren en controleren of ze vast zitten en dan de hoesjes er overheen schuiven. Merk je dat de kabels niet overal even soepel zijn. monteer dan een nieuw set.

Bedankt, weet ik nu ook hoe de verdelerkap werkt. In dat geval is hij prima in orde.

Maar als het een stekker / kabel probleem zou zijn zou het dan niet constant een probleem moeten zijn? Of kom het probleem meer na voren als hij koud is? Starten lopen doet ie altijd!

Sigissimo 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.