close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: slecht starten 106 1.1 mono

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: tu1

Hallo,

heb een 106 met 220.000 km die erg slecht start, moet doorstarten met vol gas open, en dan slaat de motor aan, eerst op 3 cilinders en later op 4. Dan loopt motor ook zeer hoog stationair, hoger dan koudloop fase. Wanneer ik de auto koud gelijk met vol gas open start slaat hij sneller aan en loopt hij niet tot nauwelijks op 3 cil. Wanneer de auto warm is loop hij als een zonnetje alleen hoor je bij wat langer stil staan bij stoplicht dat het stationair toerental iets fluctueert. Wanneer ik de auto dan afzet en meteen weer start, geen probleem, laat ik de auto een half uurtje staat is de auto bijna niet aan te krijgen, ook niet met gas open.

gaat om een monopoint met magneti marelli gasklephuis .
wat is er nu al gebeurd:
- stappen motor vervangen,
- voeding op mapsensor en stappen motor gecheckt
- Slangetje map sensor vv
- weerstand bpd sensor is onder de 500 ohm ( waarde op eerder problemcar gevalletje tegengekomen)
bobine gewisseld met gebruikt exemplaar, geen verbetering; bougies reeds vervangen voor bosch super 4.


had gehoord via een kennis de vervuiling gasklephuis dit kan geven zo ja klopt dat? ( heb al pakking besteld om te gaan reinigen)
verder nog tips???

Geplaatst door

michael_zeilen (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik zou (als monteur zijnde) iig de auto eens uitlezen en de waarde van de motortemp-sensor eens bekijken.

harry4203 2655
badge vip badge

13 jaar

beste harry weet jij waar de stekker zit heb me al helemaallam gezocht voor een diagnos stekker oid heb alleen en loze 2 polige stekker onder de ecu gevonden

[quote=michael_zeilen]heb alleen en loze 2 polige stekker onder de ecu gevonden[/quote]
Groen? Laat dat nu net het stekkertje zijn die je zoekt om uit te (laten) lezen.

hans4074 0
badge

13 jaar

dat is em
nee he hans, niet weer he

harry4203 2655
badge vip badge

13 jaar

@ Hans, had de 106 & Saxo niet die grote rechthoekige stekker voor uitlezen? of was die enkel op de 405 en de Xantia en XM te vinden ?

Ja toch wel Harry. Komt waarschijnlijk omdat onze namen allebei met Ha beginnen.
Of mijn/ons antwoord ook de juiste is? Omdat t.s. aangaf dit stekkertje gevonden te hebben was m'n 1ste reactie: als die nog groen is van kleur, dan is dat em, maar gezien bouwjaar en opmerking van m'n grote vriend, ga ik nu toch twijfelen of dit bouwjaar al de 32voudige, bruine diagnose-stekker linksonder naast kopp.pedaal heeft? Echt een vraagje voor peugeottechnieker.....die is o.a. steengoed in model, bouwjaar en uitvoering enz.

hans4074 0
badge

13 jaar

[quote=Renaultmonteurtje]@ Hans, had de 106 & Saxo niet die grote rechthoekige stekker voor uitlezen?[/quote]
Ja grote vriend, je ziet....je hebt me aan het twijfelen gebracht! Stouterd!

hans4074 0
badge

13 jaar

Ik zie het hans, ik weet dat de 94'er nog een 2 polige stekker hebben, maar meen dat de 96 ers al de 32 polige stekker hebben

Ik denk eigenlijk ook dat je gewoon gelijk hebt.........sterk in elk merk!

hans4074 0
badge

13 jaar

als ie echt van 96 is zal het toch waarschijnlijk een restyltje zijn, dan zit ie gewoon li onder het dashboard (16plg) ff afwachten op de ts maar.

harry4203 2655
badge vip badge

13 jaar

nee nee ik heb echt alleen die 2 polige nog want ik heb nog een van de laatste fases 1, 1 feb 1996

heb vandaag in koude toestand de koelvloestof temperatuur sensor doorgemeten die was 1568 ohm. ( de groene sensor )

de bedrading naar de ecu was ok.

hoe is het met de Peugeot TS

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.