van deze peugeot 2.0 16V heb ik de klepstoters leeg gedrukt tijdens de koprevisie. Nu loopt de motor erg moeilijk en de stoters hoor je enorm slaan. Bij VW motoren is het normaal dat pas na één uur deze stoters goed werken. Is dat bij Peugeot soms ook zo? Wie heeft er ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het kan dat de stoter blijven plakken van vervuiling
Ik heb de cilinderkop van mijn 406 2000cc 16V gereviseerd en bij de eerste start maakte de kleppen ook lawaai maar minder fel dan bij een audi.
Wel heb ik enkele minuiten de motor laten draaien aan een 3000t/m daarna was het getikt al bijna weg en na men rit van 15min was er helemaal niets meer te horen.
Het kan natuurlijk ook vuil zijn zoals Kaacit heeft geschreven
Ik lees ook dat je motor moeilijk loopt dit heeft wel niets te zien met het getikt van de stoters hoor, ben je wel zeker dat je de distributieriem correct hebt geplaatst.
20 jaar
het lijkt me verstandig om de distri nogmaals te controleren. Ga ik eerst maar eens doen. Bedankt voor de reacties.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar