Peugeot 307: inbouwen lpg-3 installatie

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 automaat

is er iemand met ervaring met een peugeot 307 1.6 automaat op gas. hoe veel km kan z'n motor op gas lopen, zijn de klepzittingen en de cilinderkop hard genoeg en hoe staat het met de smeering?

is het mogenlijk om de brandstof tank indicatie van de benziene en het gebruik nog te laten werken?

m.v.g. hjpvdvelden

hjpvdvelden

Geplaatst door hjpvdvelden (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

pieterp9094 (0) PRO, 15 jaar geleden

Peugeots lopen over het algemeen goed op LPG. Ook deze 1.6 loopt er goed op.

Benzinemeter kun je niet ombouwen, deze wordt door de computer aangestuurd. Verbruik indicator werkt wel maar wijkt een of twee liter per 100 km af vanwege het feit dat de motor op LPG loopt. De verbruik indicator denk namelijk dat de motor nog op benzine loopt.

Erwin2907 (0), 15 jaar geleden

Ik heb er 1 uit 2003 (307 sw met 1.6 motor, TU5JP4) met 190.000 km en verbruik olie is 0. Motor loopt ook nog lekker, ik weet enkel niet de geschiedenis van mijn auto VOOR 150.000 km. Met die stand heb ik hem gekocht namelijk. Installatie is van AG (SGI).

De smering van de auto/ motor staat los van de gasinstallatie. Je bedoelt misschien smering van de kleppen door brandstof, maar da's een broodje aap. Wel worden de kleppen wat warmer omdat je geen koelende werking hebt van de benzine nevel. Er zijn systemen voor om de kleppen te koelen, maar in mijn optiek niet nodig. Je moet de techniek wel een beetje ontzien en niet te veel "trappen", want dan zal het blok (de kop) relatief kort meegaan.

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Smering door de brandstof is zeker geen broodje aap verhaal.
Je kunt tegenwoordig doormiddel van flash-lube het inbranden beperken.
Als je nog een installatie in moet laten bouwen kun je ook kiezen voor vialle lpi.
Word vloeibaar ingespoten en behoud daardoor nog enigszins zijn verkoelende werking.
AG-teleflex is met verdamper en word daardoor ook dampvormig ingespoten, en is daardoor kwa verbranding ook wat warmer.
AG-teleflex is goed compatibel met peugeot.

Erwin2907 (0), 15 jaar geleden

De brandstof smeert niet, maar koelt in mijn ogen alleen door de nevel. De kleppen "tikken" op het oppervlak van de zitting, dus wat zou je daaraan smeren. Verder heeft benzine ook geen smerende eigenschappen voor zover ik weet.

Treb (0), 15 jaar geleden

Moi,
Volgens mijn bescheiden mening smeert/beschermt brandstof wel degelijk. Denk aan lood of andere additieven in benzine, en bijvoorbeeld zwavel in dieselolie.
Groet,
Bert

pieterp9094 (0) PRO, 15 jaar geleden

Het smeren door brandstof is iets uit de tijd van de loodhoudende benzine. Het lood zorgde voor een smerende werking. Vandaar dat oldtimers vaker nog met loodvervangen moeten rijden.

Voor morderne auto's van na 1990 is dit niet meer van toepassing, die zijn allemaal geschikt voor loodvrije benzine waarbij smering door lood geen issue meer is.

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Maar er zijn wel loodvervangers aan toe gevoegd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.