Hallo
Mijn 307 2.0 HDI houdt soms in als ik vol gas geef, na de 2900 rpm trekt ie wel weer goed. Als ik tijdens het inhouden het gas loslaat en weer langzaam gas geeft dat gaat het goed. Krijg geen foutmelding in het display.
Ik denk zelf dat het roetfilter verstopt zit, dit ook omdat de auto 230.000 km heeft gereden en er bij 200.000 km een nieuwe roetfilter onder moest. Kan ik het roetfilter ook gewoon leeg halen of krijg ik dan problemen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Wego
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Wego,
Ik heb exact hetzelfde probleem. Op vakantie was dit erg irritant, met name in Spanje in de bergen. Menig Fiat pandaatje van voor de oorlog was me te snel af.
Ik hoorde inderdaad dat het aan de roetfilter kan liggen. Ik zag in mn onderhoudsboekje dat deze bij mij vol storingen zat, wat aan de bekabeling lag volgens de garage: het zou opgelost moeten zijn. Misschien toch maar vervangen? Ik hou deze even in de gaten.
PS: ik heb ook soms dat hij helemaal niet meer vooruit komt bij plankgas. Dan blijft hij bv op 120km.u hangen. Heel irritant!
Ik heb ook een 2.0 HDI uir 2002
Groet, Willem.
roet filter kun je zelf makkelijk controleren pijp naar demper losmaken als je dan losse stukken in de filter ziet is hij kapot losse stukken verwijderen en jekunt weer normaal rijden
15 jaar
Roetfilter op een hdi van 2001? Ik dacht dat HDIF modellen een roetfilter hadden, dat zijn dan modellen na 2004 dacht ik zo.
15 jaar
Nee, mijn 307SW HDI 2.0 uit 2002 heeft ook een roetfilter af fabriek
15 jaar
Ik denk dat het "roetfilter" hier een "katalysator" is.
Een roetfiler (of Partikel Filter) werkt met druk-sensoren, temperatuur opnemers en regenereerd tijdens het rijden.
Ook last van gehad. Boxer HDI 2.0 diesel
Volgende vervangen : luchtmassameter. Daarna weer vermogen.
ed
15 jaar
Oldford: ik heb het even nagekeken, maar bij mijn auto is 2 jaar geleden het FAP filter van de roetfilter vervangen. Ik denk dus dat het toch om een roetfilter gaat?
Groet, Willem.
15 jaar
Je hebt gelijk. Het is een soort roetfilter. Alleen is het voorste deel een katalysator en het achterste deel een roetfilter.
Hier wordt het aardig uitgelegd:
http://www.amt.nl/web/show/file/filename...
Goedemorgen,
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb een Peugeot 307 hdi 2.0 uit 2002. Ook bij mij houdt de auto in tot 2900 rpm. Daarna voel je hem weer trekken ineens.
Ben erg benieuwd wat het uiteindelijk is geweest?
Met vriendelijke gr
Jurgen
14 jaar
Heb auto gisteren laten uitlezen. Gaf een storing in het additief van roetfilter. Na een check stond deze ook onder het minimum. Kan dus heel goed zijn dat dit het inhouden veroorzaakt tot 2900 rpm? Additief was niet op voorraad. Is besteld en komt binnen enkele dagen binnen.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar