Peugeot 206: inhouden 206 1.6 16v

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hallo we hebben een probleem met een 206 als de auto op de snelweg rijdt houdt de auto in na ongeveer 25 km als je met de auto over gewone 80 km wegen rijdt is en niets aan de hand alleen op de snelweg komt het probleem voor we hebben de bobine al vervangen kompleet met de dopjes en bougies. Er komen geen foutcodes in de computer onze vraag heeft iemand dit ooit meegemaakt of een sugestie alvalst bedankt.

autocontact

Geplaatst door autocontact (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

harry4203 (465) PRO, 16 jaar geleden

het lijkt erop dat ie een soort bevriest, vroeger zat er een los verwarmingselementje op het smoorklephuis gemonteerd, maar of dat bij een 1.6.16v in het gasklephuis geiintregreerd is weet ik zo eigenlijk niet. ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om even een smoorklephuis te wisselen?

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Wat doet iets en zit niet in het dianosecircuit ?
Ik denk hierbij aan de BDP sensor, of de BSM onder de motorkap die de benzinepomp aanstuurd of de benzinepomp zelf.
Ik kijk ,als je met zo'n auto rijd en hij houdt in , altijd naar de toerenteller, daaraan kun je eigenlijk wel zien of het ontsteking of brandstof gerelateerd is.
Lijkt mij een uitdaging, succes.

uncle Joe (0), 16 jaar geleden

[quote=oldtimer]Wat doet iets en zit niet in het dianosecircuit ?
Ik denk hierbij aan de BDP sensor, of de BSM onder de motorkap die de benzinepomp aanstuurd of de benzinepomp zelf.
Ik kijk ,als je met zo'n auto rijd en hij houdt in , altijd naar de toerenteller, daaraan kun je eigenlijk wel zien of het ontsteking of brandstof gerelateerd is.
Lijkt mij een uitdaging, succes.[/quote]
Goedemiddag meneer Oldtimer.

Ik heb een vraag m.b.t. als een auto inhoudt, kijkt u altijd naar de toerenteller, daaraan kun je eigenlijk zien of het probleem onsteking of brandstof gerelateerd is. Kunt u mij misschien uitleggen wat de verschillen zijn. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dat werkt. En is natuurlijk heel makkelijk om daarna gericht te zoeken naar een oorzaak. Ik lees hier op de forum dat men toch heel veel onnodige onderdelen vervangt om tot een oplossing te komen. Zelfs bij de dealers gebeurt dit te vaak.

met vr.gr. Chris Mulder

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

De toerenteller zit in de meeste gevallen afgetakt op het primaire ontstekings gedeelte, valt dat weg zie je dat door het wegvallen van de toerenteller.
Valt dus de toerenteller niet weg terwijl de auto wel inhoudt maar niet heftig en de toerenteller blijft gewoon aanwijzen kun je er eigenlijk gevoegelijk van uitgaan dat de storing brandstof gerelateerd is.
Ik wil U, hr Joe, er wel op wijzen dat u gebruik maakt van een bestaand topic om een nieuwe vraag te stellen op pro's.

uncle Joe (0), 16 jaar geleden

Goedenavond meneer Oldtimer

Sorry, dat ik het niet via een nieuwe topic deed.

Elke avond als ik even tijd heb, probeer ik alle topics m.b.t. peugeot gerelateerde problemen te lezen en te begrijpen, sinds ik in het bezit ben van een 307 SW 1,6 16V op LPI van Vialle en als hobby alles over techniek te lezen en uit te proberen.

Mij is dan opgevallen dat U één van de cracks bent als het over peugeot gaat. Ook mag ik anderen niet vergeten zolas Peugeottechnieker, 205GTI en anderen waarvan ik de namen niet meer zo kan noemen.

Mijn dank voor uw uitleg.

Het is jammer dat vele topics niet zijn afgesloten met de oplossing door de topic vrager.

Met vr. gr. Chris Mulder

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.