Een klant van mij rijd in een peugeot 309 1.4 uit 1991.
Stationair loopt hij goed maar als je gaat rijden voel je dat hij erg in houd.
Iemand vaker problemen mee gehad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Storingscodes??
nog niet naar laten kijken.
de peugeot dealer had volgende week pas tijd om uit te lezen.
maar ik denk ik probeer het hier even.
He Marcel brand het storingscode lampje ? Of zijn het de bougiekabels deze willen ook nog wel eens doorslaan bij gas geven of een bougie die door slaat ? Succes.
Groeten Bert
Codes kan je zelf uitlezen(knipperc.)
Groene stekker(bij ECU) 3-5 sec aan massa leggen.
(geen fout codes?) Meestal kabels/bougies/injector smerig.
Oiram
ik zal de onderdelen van de ontsteking even nakijken, en even kijken of er een fout code in zet.
wat is de exate procedure om foutcode's uit te lezen?
ik bedoel groene stekker aan massa en waar moet ik dan de knippercode's aflezen?
beeindigd het uilees programma zich zelf weer of moet de stekker dan weer aan massa.
iedereen alvast bedankt voor uw reactie
Met LED-spanningzoeker de plusaansluiting op groene stekker,
de min van de spanningzoeker op plus accu. Dan de aansluiting
van de groene stekker circa 3-5 sec. aan massa leggen.
Begin code 12, einde code 11. De tussenliggende codes zijn storingen. Een storing kan toerentalsignaal zijn, maar dit is normaal. Weet niet welke code dat het precies is. Probeer eerst maar uit te lezen. Suc6
toerental signaal is code 41, Zit er inderdaat altijd in, want hij heeft geen bdp sensor.
Het klink mij als een gasklepschakelaar.
Je bedoeld de gaskleppotentiemeter denk ik. De gasklepschakelaar zit in de stationairregeling (verende gedeelte dat de hefboom raakt bij de gaskabel)
allemaal alvast bedankt.
ik ga er zaterdag mee aan de slag.
als ik hetprobleem gevonden heb, meld ik dit wel even.
Marcel
Hallo Piet Spoor, als je nou zelf een probleem zou hebben ben je dan ook blij met zo'n antwoord als je nu zelf geeft. Een Piet die het spoor bijster is, is nooit grappig.
Hallo Marcel, heb het probleem ooit zelf gehad. Bougie (kabels) vv, kleppen gesteld, noem maar allemaal op. Uitendelijk wil ik de auto buiten zetten, slaat af en niet meer aan de gang te krijgen. Schemas erbij, bleek er een weerstand voor de single point injector te zitten die een slechte connector had. Het kabeltje daarvan was net te kort (weerstand zit op schutbord) waardoor hij bij optrekken net aan het kabeltje trok, kantelen van de motor. Kabeltje hersteld, starten lopen en geen problemen meer. Ideetje?
Hallo allen,
Het zijn de bougie kabels geeweest, een klein gaatje in het rubber waardoor de vonk naar massa sloeg.
Bedankt voor het meedenken.
Ik heb het zelfde probleem gehad. Nieuwe bougies erin en probleem opgelost. Succes ermee.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 309 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar