Bij het bv 50km per uur rijden met een kalme rijstijl geef je dan zachtjes gas bij dan houd de motor eerst heel even.
Slechts een fractie van een seconde stottert hij als het ware.
Geef je veel gas bij dan doet hij dat niet.
En het rare is dat hij dit ook niet altijd doet.
De motor heeft anders genoeg vermogen zelfs met zwaar beladen aanhanger.
De auto heeft slechts 73.000km.
Wat zou dit kunnen veroorzaken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je zou de gaspedaal kunnen controleren, kijken of je hier iets ziet
weet wel dat ik eerder deze klacht heb gehoort maar dat was bij een ford focus mk2 met dezelfde motor
daar was het volgens mij iets minder waarneembaar nadat de computer geupdate was
de vraag is op welk toerental je dan zit
dit is omdat je bij 1500-1700rpm je turbo druk goed is en krijgt
dus zit je daar net onder dan moet de turbo eerst op druk komen en dan gaat hij wel weer zonder probleem
dit moet je even kijken hoe dit verhaalt met de klacht
Als hij stottert is dit inderdaad tussen de 1500 en 1700 rpm.
12 jaar
als je dan een versnelling lager pakt, pakt hij dan wel goed op
ik heb zelf een 2.0benzine 145pk als ik in zijn 5 vanaf 50 volgas optrek dan heeft hij het ff wel moeilijk en bij 1700-2000 is probleem totaal weg
in mijn geval is dit puur producteigenschap ivm ik 50 in zijn 5 ongeveer rond de 1200-1300rpm zit
optrekken lukt dan wel maar niet lekker en dat is logisch in zo'n geval
Nog iemand met suggesties?
11 jaar
met andere auto al vergeleken die vergelijkbaar is
of daar het zelfde gevoel hebt of niet
eventueel laten kijken of de laatste software erin zit zonodig deze erin laten zetten.
of dit de oplossing is durf ik niet te zeggen maar wie weet rijdt hij dan beter
het kan tevens ook zijn dat de egr open staat op dat moment geef je rustig gas dat hij zegt dan gaat mijn egr ook rustig terug dus iets verminderde vermogen
bij volgas
dan gaat egr altijd volledig dicht dit omdat je vermogen wilt hebben
vaak wordt de egr afgedopt om beter gas respons te krijgen
voor vermogen hoef je dit niet te doen
bij deze wagen valt hij dan wel in storing, door een juiste doorlaat open/vrij te laten zal hij niet direct in storing vallen
plaatje moet vrij dik zijn 1-2mm zeker
en gaatje moet ongeveer 5-8mm groot zijn
dit zal je moeten opzoeken voor de juiste doorlaat die andere hebben gehad zonder dat er storing op de egr komt
Laatste software is reeds ingelezen bij het vorige onderhoud.
Hij stottert nog steeds.
Met de EGR ga ik niet zelf experimenteren.
Zal het probleem nog eens voorleggen bij het volgende dealer bezoek.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar