auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 106: inhouden en stotteren en stationair gaat het toetental op en nee

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Het betreft een 106 van ''92.Weet iemand waar de uitleesstekker zit.Er moeten groene draden aan zitten.Ik wil hem m.b.v de knippercode uitlezen.Je kan ook pennetje 22 van de ecu gebruiken,maar ook deze staat er niet op aangegeven.M'n 106 gaat stationair op en neer,stottert en valt zelf uit.Motormanagement lampje brand ook af en toe.Heb met een 4gas meting gedaan en co was 5,7 en zuurstof 17% en de hc 1240 allemaal erg hoog dus.Je zou denken aan een lek in de inlaat,maar dit is niet het geval.Bij de peugeot dealer wist de monteur me gelijk te vertellen dat de potmeter in het injectiehuis kapot een heel bekend probleem bij deze motors.Heb vandaag van een 205 een injectiehuis gemonteerd,maar nog steeds hetzelfde probleem.(kan natuurlijk ook kapot zijn?)Als ik de stekker van de stappenmotor eraf trek blijft de motor gewoon lopen,ook als ik de andere stekker die op de module van het injectiehuis eraf haal loopt de motor,alleen wel wat meer in toeren.Misschien komt iemand dit bekend voor?

Geplaatst door

skiqpy (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het is een groene 2 polige stekker en hij ligt bij de ecu

oldtimer 0
badge

18 jaar

ik heb bij de ecu wel een groene twee polige stekker,waar een draad aangesloten is.Heb geprobeerd deze volgens de methode met led tester aan massa te leggen en ook via het storingslampje op het dashboard.Beide manieren is me niet gelukt?

skiqpy 0

18 jaar

Toch is dat hem wel.

oldtimer 0
badge

18 jaar

Klopt heb hem laten uitlezen bijde dealer.Universele uitleescomputer pakte hem ook niet.Zaten twee storingen in.Geen toerental signaal.Deze zit bij deze motors nooit aangesloten.De sensor zit bij het het vliegwiel en bij alle ax,205,106 zit deze los.Hier kun je bij mijn weten de onsteking mee stellen.Tweede storing was de potmeter in het gasklep huis.Zal dus toch op zoek moeten gaan naar een injectiehuis van een 106 die heel is.

skiqpy 0

18 jaar

Dat zal nog niet meevallen, maar kopen met omruilgarantie en hopen dat het in 1 keer goed is.

oldtimer 0
badge

18 jaar

Heb nog een mogelijk probleem gevonden.De carterontluchting blaast heel veel rook met olie de inlaat in?

skiqpy 0

18 jaar

Dampen doen ze allemaal wel een beetje maar als het erg is ben ik bang dat hij versleten is.

oldtimer 0
badge

18 jaar

Ik heb onlangs de koppakking vervangen en de cilinders allemaal vol koelvloeistof laten lopen.Er was geen een waar het naar beneden liep.Ook de compressie is goed van alle cilinders.Er moet dus iets anders aan de hand zijn.Zal er morgen maar eens de hele dag mee bezig.De motor snort ook heel erg,net alsof er een lek in de inlaat ergens zit.Hij loopt hetzelfde als met een open luchtfilter.

skiqpy 0

18 jaar

Mijn 106 bj 1992 heeft ook de laatste jaren jo-jo toerentallen. Vorige beurt de stappenmotor vervangen. Dit jaar weer toerental op en neer jo-jo-en, toen carburateur (gebruikt) vervangen. Sindsdien heb ik af en toe een enkele stotter, voorkomend bij alle snelheden. Merkwaardigerwijs gaat hard accelereren prima en een vlotte rit over de Veluwe met 140 kmph probleemloos. Bij langzaam accelereren lijkt hij ook in te houden. Loslaten van het gas leidt soms tot schokkend afremmen, maar dit is niet altijd het geval. Zou de 2e-hands carburateur hier debet aan zijn ? De auto is nu al 4x terug geweest naar de garage, het euvel (het stokken) nog niet verholpen.

jackroyenga 0

18 jaar

Wat voor storingen lees je uit ???

oldtimer 0
badge

18 jaar

ik heb inmiddels al het 4e gasklephuis geprobeerd en nog steeds hetzelfde euvel, maar wel elke keer iets anders. Deze module en het hele gasklephuis is hetzelfde, alleen wel van een 1.0. Misschien moet ie zich eerst inlezen, maar dat duurd dan wel heel lang. Heb ook een cilinderlektest gedaan. 2 cilinders lekken 20% langs de zuigerveren en de 3e cilinder 50%. Als laatste redmiddel heb je nog engine cleaner voor in de olie, heeft iemand hier goede ervaringen mee. Je moet hem dan en kwartier stationair laten lopen en dan de olie vervangen. Zo zou de aanslag op de zuigerveren schoonbranden?alvast bedankt

skiqpy 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.